onsdag 23 februari 2011

Trött och sliten...

Förstår inte vad som är med mig... Klockan är strax efter nio och jag ska snart hoppa i säng. Är jättetrött! Känns att det är lov snart, två dagar kvar sen ledig i sju dagar! Nästa helg är det jobb som väntar plus att jag ska på agilitykurs med Funky! Pontii får stanna hemma med mor och far och vara pensionär. Inte för att dom vet om det än, men iaf! =)

Fick lite bakslag idag, men det är sånt som händer, och det är bara att ta igen och jobba vidare. Ingen större skada skedd egentligen. Bara ta nya tag! =) Längtar faktiskt till på fredag när jag ska ut och springa igen, och troligtvis så blir det en runda på söndag också. Kan liksom inte låta bli! =)

Jag och Lena skulle iväg på spinning idag, men när vi kom dit 30 min innan det började så var det redan fullt på passet. Så himla surt! Så dom var snälla och lånade ut en varsin baddräkt åt oss så vi slängde oss i bassängen och simmade istället. Eftersom jag var så himla trött och seg så var det ganska skönt att simma lite. Blev 30 längder. Sen när jag kom hem blev det en promenix med vovvarna och sen laga min favvowok! Mmm så himla gott! Classic wokgrönsaker, kycklingfilé, mushroomsoya, sweetchilisås och äggnudlar. Sen en lite klick turkisk youghurt till det. Riktigt lovley! Testa det vettja! Vet att det blir lite mycket matsnack i min blogg men jag börjar faktiskt bli en hejare på att laga mat! Igår gjorde jag en jättegod soppa, kommer inte ihåg om jag skrivit om den förut. Men här får ni iaf en redogörelse för hur man gör den! =)

1 gul lök, 1 äpple och en stor kycklingfilé skärs i små bitar och steks tillsammans med curry, mängd efter smak! Sen häller man på 1 dl grädde, 1 1/2 del mjölk, 1 dl vatten och 2 förpackningar passerade tomater. Sen är det bara att låta det koka i ca 5-10 min. Jag hade på lite persilja också. Riktig mummasoppa, och mättande! Just ja, krydda med salt och peppar efter smak!

Nej, sängen var det! Upp tidigt imorrn så jag kommer till dansstudion tidigt och kan börjar jobba med dansen inför kvällen och fredagen. Sen tar jag verkligen lov! =)

Natti!

Inga kommentarer: