måndag 21 februari 2011

Hej och hå va det går!

Igår bestämde jag mig hux flux för att ta en springrunda och det kändes som att jag flög fram! Sprang 6 km och jag sprang 5 minuter fortare än i tisdags! Känner mig såååå bra! Och sista backen upp till mig höll jag samma tempo som resten av rundan! Det går riktigt bra nu! Håller tummarna nu att jag får hålla mig frisk! Annars kommer jag få springabstinens! Helt klart!

I fredags testade jag att springa 9 km, och det gick ju också bra! Snart kanske man kan ställa upp och springa några lopp kanske? Jag mår så himla bra av att få springa. Helt sjukt! Förut var springa det värsta jag visste och jag gjorde det endast för att jag visste att man förbrände lite kalorier. Nu är det både och, kalorierna och välmåendet! Underbart!

I torsdags köpte jag nya broddar, då dom jag köpte på Classe i sjön gick sönder! Och då hade jag bara haft dom i ca 3 månader... Värdelöst skit! Så i torsdags for jag in till stan och skulle köpa hundmat åt vovvarna och passade på att svänga in på Intersport och kolla om dom hade nå bra broddar. Då tog hon fram dom här:

Det sitter som ringar runt gummigrejen istället för riktigt piggar liksom. Hon sa att dom skulle vara bra så jag tänkte att jag får väl lita på det! 250 spänn kosta dom och värt varenda krona! Gööööör sköna att gå i och springa var inga problem. Vanliga broddar kan göra att det känns hårt och ojämnt. Men dom här var mjuka och sköna och man halkar inte alls! Så där gjorde jag ett bra köp! Så behöver ni sköna broddar att gå eller springa i så köp dom här!

Nej nu lär jag göra mig iordnig och dra till jobbet! Ska dumpa av hundarna hos min kära far först som ska ta hand om dom när jag jobbar heeeeela dagen! Men sista måndagen nu, sen är det som sagt lov! Sköööönt!

Bye!

Inga kommentarer: