lördag 26 februari 2011

Baka!

Blev så himla sugen på att baka idag (fick ju en sån där bra assistent i födelsedagspresent, som man inte behöver jobba med degen själv utan bara hälla i mjöl och låta maskinen göra jobbet) så jag åkte och handla diverse grejer till baket. Så det fick bli lite matbröd. Med fullkornsvetemjöl, rågsikt, linfrö och blåbär! Fick ju lov att provsmaka en när dom var klara och så där härligt varma och goda direkt från ugnen! Mmmm!

Så imorrn blir det att baka lite vaniljbullar! Hittade ett "nyttigt" recept på bullar på nätet, så det ska bli kul att smaka hur dom blir då! Goda hoppas jag! Problemet är ju att jag har ju så liten frys... så jag vet inte riktigt hur jag ska få plats med allt! Tänkte jag skulle ringa grannen och höra om hon har lite plats i sin extra frys, så kan jag frysa in lite här hemma och lite hos henne, så kan man hämta när jag behöver! Har insett att jag aldrig har nått fikabröd att bjuda på när man får besök! Så nu ska det bakas imorrn!

Sade jag upp mina abonnemang igår då? Neeeej, så klart inte... Vet inte om dom går att få tag i på helgen heller, så isf får det bli på måndag... Räkningarna lär ju betalas imorrn också, suck, känns som man nyss satt och knappade inte dom där förbannade räkningarna! Man blir glad när lönen kommer, sen efter man betalt räkningarna är man sur och bitter igen... Tänk om man kunde få vinna en miljon! Skulle man vara lyckligare? Ja faktiskt! Man skulle iaf inte behöva tänka om 1, 2 eller 3 gånger innan man köpte nått. Utan man skulle ju faktiskt kunna unna sig nått! Kanske man ska börja köpa triss regelbundet, för nån gång måste man ju vinna? Eller?

Har suttit och slöglott på Melodifestivalen, var lite rädd där ett tag att Lasse Stefanz skulle gå vidare, men som tur var så gjorde dom inte det! Vilken katastrof det hade blivit!

Ikväll är det husgung också, och jag kände inte alls för att gå ut. Men just nu när jag ligger i soffan så skulle det ha varit trevligt att vara ute och svänga sin lurviga. Men jag orkar verkligen inte göra mig iordning för en utekväll, och verkligen inte sätta mig i bilen och åka till Borlänge. Så det får vara. Kryper nog ner i sängen om en stund med min bok. Tänkte gå ut och springa imorrn en sväng, så det är väl lika bra att lägga sig i tid så man kan gå upp i tid och få det avklarat!

Hoj hoj!

Inga kommentarer: