torsdag 3 februari 2011

Pilatesboll, försök 1

Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag testa Funky på pilatesbollen. Gick verkligen över förväntan! Först fick hon sätta tassarna på och det var inga problem alls! Sen flytta jag handen längre bak så hon fick sträcka sig lite, direkt började en av baktassarna försöka ta sig upp så jag belönade det på en gång. Efter kanske två minuter så var hon uppe på bollen! Så duktig lilla tjejen! När jag till slut försökte ta kort med självutlösaren på kameran så hoppa hon upp på bollen! Försökte också med "tass" för att få godisen. Men då tappa hon balansen! Men hon verkar tycka det är roligt, eller så är hon himla sugen på godis... hahaha, tror att det sista överväger lite iaf!

Bilden kunde som sagt ha blivit bättre, men när man ska försöka fota själv så blir det ju mindre bra! Ska försöka få nån att fota sen.


Nej nu lär jag snart börjar fundera på mat! Ska snart dra iväg till jobbet! Blir nog chilicorncarne som blev över förut! Guuuud va bra det är med matlådor! =)

"Vink vink"

2 kommentarer:

Suzzie sa...

Hon är ju grym!! Fortsätter ni så här så ligger de andra agilityhundarna risigt till snart, hihi. När Du märker att hon gör en grej mindre och mindre ansträngt så utöka svårigheten, få bollen att röra sig lite så hon får anstränga sig mer för att vara kvar. Be henne sitta, få henne att stoppa huvet mellan frambenen, få henne att snurra runt på bollen m.m! Snart har hon världens muskler enda in på skelettet, hihi! KRAM på er <3

Jenny sa...

Tack för tipset! Vi har inte kört nått idag, blir nog inge i helgen heller... har så fullt upp! Men hon ska bli en hejare på bollen nu. Skulle ju vara skitkul om hon kunde ställa sig på bakbenen på bollen och hålla balansen! Vaddå snyggt! =)