måndag 3 januari 2011

Dags att börja jobba igen...

Jag är "ledig" nu fram till på torsdag, för på fredag har vi studiedag och ska träffas alla kollegor. Men ledig kan jag inte säga att jag är... massor som ska förberedas inför nästa måndag när dansen kör igång igen. 

Har nu suttit med datorn i knät i två timmar och försökt leta musik i vanlig ordning. I år är jag lite mer förberedd och har letat på alternativa låtar till eleverna, för den här terminen är det elevens val av låtar och det är inte alltid dom kommer på tre låtar var... Samt att variationen måste vara någorlunda bred. 

Letar även lite uppvärmningsmusik, vill ha nytt som jag nästan vill varje termin. Jag tröttnar så lätt på den musik jag har. Samt att jag måste hitta en bra fartig, klappvänlig låt till finalen som jag kan börja med nästa vecka, eftersom det inte blir nån dans att börja på då, eftersom vi börjar med att välja låtar till showen. Är så sjukt drygt att leta låtar! Men det ska väl gå bra hoppas jag! Har skickat ut en förfrågan på FB om förslag på finallåtar så få se vad som inkommer! 

Min förkylning sitter fortfarande i, och jag hoppas verkligen att den släpper till nästa vecka! För nu vill jag verkligen sätta igång och träna igen! Och framförallt springa!!! Var ute och gick 85 min idag för att få igång flåset lite, har ju varit lite sparsam den senaste veckan med promenaderna så nu tänkte jag att jag måste komma igång! 

Neeej, fortsätta leta nu! Är svårast att hitta musik till dom små, uppvärmning alltså... Men jag ska inte ge mig!!! 

Ha de gött och GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA! 

Förresten... har haft mina dreads i 1 år idag! =) Va tiden går fort! =)

Bye! 

2 kommentarer:

Sara sa...

Ååh måste bara fråga, var har du gjort dina dreads?? Har haft tidigare, gjorde hos en nära vän som var jätteduktig. Var supernöjd med dem i flera år men fick sen ett ryck och tog bort dem. Varit utan alldeles för länge så nu har jag planer på nya hos en duktig tjej i sthlm. Med förlängning på en gång, älskar dem långa :o) Dina är verkligen fina!!

Jenny sa...

Tack! Ja jag trivs som bara den i mina. Har inget sug alls att ta bort mina än på ett tag! En kompis till mig har gjort mina! Hon är jätteduktig! =)