tisdag 25 januari 2011

Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.

Hm... den var lite klurig. Tycker den går ihop lite med Dag 4 om önskningar. Fattig som en kyrkråtta som jag är så vill jag ha pengar. Jag vet att det är ytligt, men som januari har varit så har det inte varit kul att vara mig. Och det gäller säkerligen många fler! Jag vill inte ha supermycket pengar (klart man vill det egentligen), men ändå så pass mycket så man slapp tänka på att vända på varenda krona så fort man ska handla. Och ända är inte jag sån som köper nya grejer hela tiden, min garderob är ju inte fullt av nya kläder och jag är sällan ut, och är jag ut så dricker jag inte ens upp pengarna! Skulle bara vilja känna den där ron att "det gör inget om jag handlar det här" istället för "har jag råd med det här?"

När man läser detta kan det väl kännas som att man klagar på sitt jobb och lönen där. Visst skulle ett alternativ vara att byta jobb och tjäna mer pengar än vad en lärarlön ger. Men skulle jag trivas lika bra? Så nej, det är inget alternativ. Jag får helt enkelt köpa en triss och hoppas på det bästa, "en dag händer det" sägs det ju!

Nej nu lär jag göra mig iordning. Ska iväg och ha danslektion och jag lär hinna förbi Ica och panta lite och handla frukt. Börjar sina lite på fruktfatet och min fiberhavregryn börjar ta slut!

Hoj hoj!

Inga kommentarer: