onsdag 26 januari 2011

Dag 6 – Typ av killar jag faller för...

Jag trodde jag hade en bild av vilken typ av kille jag ville ha. Jag har alltid tänkt att dom ska se ut på ett visst sätt, bete sig på ett visst sätt och ha de kvaliteter jag anser vara önskvärda. Men det är inte alltid det blir så. Av någon anledning har det alltid avvikit från det. Och det har ju absolut inte vara illa!

Men jag tror mest att man håller fast vid hur ens yngre jag ville att allt ska vara och nu när man är äldre så har "kraven" ändrats. Visst anser jag att utseendet är viktigt på ett sätt. Det ska ju attrahera mig. Men om dom är långa, korta, jättesnygga eller inte spelar liksom ingen roll. Utan nu ser man mer till till dom inre kvaliteterna som ska passa med det man ser på utsidan.

Så här kan man väl säga att jag vill att det ska vara nu... Snäll, omtänksam, rolig, social med mina vänner, gilla hundar (är ju ett stort plus, med tanke på vilddjuren som kommer på köpet), icke allergiker (inte så konstigt va?), gärna lite händig, ha ett jobb (behöver inte tjäna multum, bara ett jobb så dom får en inkomst), egna intressen (då jag har en del...) Hm... är det nått mer? Nej det tror jag inte.

Om jag kollar på tidigare förhållanden så har alla möjliga varianter infunnit sig. Lång, kort, mörk, ljus , tränad, mindre tränad. Alla har varit otroligt snälla, med olika sorters jobb och intressen. Och självklart har dom skiljt sig åt i personlighet. Så jag kan inte säga att jag följer nått mönster. Blir jag kär så blir jag kär, så enkelt är det!

Men så här i 30 års åldern så blir man kanske lite överbeskyddande av sig själv och sina känslor. Så nu har man ju lite svårare att bara släppa taget, och släppa in nån i sitt liv, samt att jag varit själv väldigt länge nu. Nu har man blivit lite bekväm av sig med sin egen tid, sina intressen och hur allt ska vara. Så det är svårt att släppa in nån i sitt liv, men jag jobbar på det! Jag lovar! =) Varje dag! =)

Nej nu är det dags att sätta igång med lite matlagning. Om 1 1/2 timme drar jag mot Leksand igen (var där och jobba imorse) och ska träna. Spinning och styrka med Lena. Sen hem och äta igen. Känns som man bara äter nuförtiden. Idag blev det lite långt mellan frukost och lunch eftersom jag ska iväg och träna och vill äta igen efteråt. Så sen jag kom hem från jobbet har jag ätit 3 frukter och en halv förpackning vindruvor. Plus 2 frukter imorse. Blir massa frukt för mig. Häromdagen kastade jag lite choklad jag hade hemma som blivit liggandes som jag hade börjat nalla på när sötsuget satte in, så det fick lov att åka väck! Så nu har jag inga frestelser hemma! Och låta bli att köpa är lättare än att låta bli att ta när man har det hemma!

Nej sluta nu Jenny! Mat var det!

Bye!

Inga kommentarer: