söndag 23 januari 2011

Dag 3 - vilken årstid jag gillar bäst och varför...

Ja den är ju ganska lätt. Sommar!!! Jag älskar solen och värmen och kunna ligga på stranden/bryggan och lyssna på vattnet som skvalpar. Plus att jag har 10 veckors semester! Kan komma på fler anledningar också, t ex då är agilitysäsongen i full gång, och i sommar blir det tävla av! =) Samt att då kan man gå i skogen och låta hundarna vara lösa och lediga och se hur lyckliga dom är över det! Visst, vintern, våren och hösten har också sin charm, hösten med alla fina färger och den friska luften, vintern med kylan och snön (men då ska det vara sol, några minus och gnistrande mycket snö), och våren med som ger oss en hint att det kommer att bli varmare. När det börjar droppa från taken och snön sakta men säkert smälter bort. Men sommaren är ju skönast (om det är sol största delen och inte regn) helt enkelt!

Idag var jag iväg och tränade agility igen. Tror att jag måste fått med mig fel hundar dit. Funky börjar med att sätta ingången galant från ett hopphinder, snäv sväng höger och in i slalomen. Och hon gick hela slalomen ut hur säkert som helst! Och då var det i början. Sen flöt det på resten av träningen. Hon verkar ha fått lite mer sug på hindrerna nu och var inte på mig lika mycket. Har ju låååång väg kvar till att ens ta oss igenom en tävling utan att bli diskade, men det är kul att se att saker och ting utvecklas till det bättre. Och Pontii gick att styra hur som helst idag, i alla möjliga konstiga vinklar mot hindrerna och han hoppa ändå! Ååååh va jag tycker om mina vovvar! =)

Nej nu ska jag softa lite... igen... som vanligt... innan sängdags. Kompledig imorrn i Leksand, så jag ska upp halv åtta, ta en promenix och sen dra till dansstudion och fixa danserna till kvällen.

Sleep tight! =)

Inga kommentarer: