måndag 31 januari 2011

Dag 11 – Någonting jag oroar mig för...

Ännu en låååång måndag avklarad. Är helt slut i kroppen, men efter en natts vila blir det en springtur imorrn igen. Ska bli riktigt skönt att få springa igen. Har fått blodad tand när det gäller löpningen! Härligt!

Något jag oroar mig för är nog hur min höst kommer att se ut. Sverige har ju gjort om gymnasiet så estetisk verksamhet kommer inte längre att finnas kvar. Så jag kommer att förlora 15% av min tjänst i Leksand, och därmed 15% i lön... Är säkert inte jättemycket, men det är ändå pengar jag är van vid. Har inte kommit på än vad jag ska göra med den tiden. Har varit in på arbetsförmedlingen emellan åt för att se vad det finns för intressanta alternativ. Helst skulle jag ju ville ha ett 50/50 jobb. Alltså 50% som jag har i Gagnef nu, och sen ett annat jobb 50%. Men samtidigt vill jag inte sluta med individuella valet i Leksand som är dom andra 15% som jag har där. Drygt det där, och vart hittar man 15%???

Pratade lite med Leksands simhall om jag skulle ha nått pass där, men ändå känner jag inte riktigt för att jobba ännu en kväll... Skulle vara skönare att ha ett dag jobb, eftersom det bara är onsdag kvällar jag är helt ledig under veckorna. Men jag får hålla utkik, annars får jag passa på att njuta av att vara helt ledig på onsdagar, trots allt så går det ju inte åt nå bensin den dagen eftersom jag inte åker till Leksand då.

Så det är mitt orosmoment just nu...

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen, troligtvis med sällskap av Funky. Ska läsa lite bok... skön avslutning på dagen. Börjar dock på slut på böcker, så snart måste jag fixa lite nya böcker att läsa...

Hej hopp!

Inga kommentarer: