torsdag 20 januari 2011

Ååååh jag vill...

Var inne och kika lite på olika streetkurser och summercamps som man kan gå på. Skulle vilja lära mig meeeer! Så jag kikade in på Åsa folkhögskola, där Julia har gått. Där finns det en 1 årig utbildning i street som man kan gå. Men det är csn baserat och man bor på internat... Och känner jag verkligen för att plugga igen? För det var inte bara att dansa ett år, utan massa annat också som skulle pluggas. Plus att det var intagningsprov, där man skulle vissa sina kunskaper och göra en en egen dans som man skulle visa upp... Känns väl så där. Och med tanke på min levnadssituation just nu med lägenhet, jobb, hundar och redan ett fett csn lån så känns inte detta som ett alternativ även om det skulle vara jättekul! Men hur löser man sånt? Man fick inte ha med sig husdjur på internatet. Och sen hur mycket skulle det inte att kosta att hyra nån lägenhet utanför skolan? Och hur skulle jag då ha tid att ta hand om hundarna? Lämna bort dom ett år? Nja tror knappast det, skulle inte klara mig utan dom så länge... Och vad skulle man göra med lägenheten? Hyra ut den i andra hand i ett år... känns inte så lockande det heller... Så det är bara att inse, praktiskt sett så funkar inte detta... Måste väl säga att högskolan ligger i Värmland...

Men då hade dom summercamps istället, och en vecka som så passande kallades "+30", och sorgligt nog så passar jag ju in där nu... hahaha! Så det är iaf nått som skulle kunna genomföras. Det eller Bounce summercamp i augusti. Gick på den för typ två år sen, eller kanske det var tre... åren bara går... Men det skulle vara kul att testa nått annat.

Kollade även på att dansa street på "dansa i Falun" på onsdagar. Skulle vara en möjlighet. Men då blir det dans fem dagar i veckan på kvällstid. Orkar jag verkligen det? Och att åka till Falun kostar ju. Har jag råd?

Usch, tycker inte om den här känslan när det finns så mycket saker man vill, men det är så mycket som sätter käppar i hjulen! Ork, pengar, tid är väl huvudsakerna. Men jag vill verkligen lära mig mer! Mitt huvud och kropp bara skriker efter det! Nån kurs lite här och där ger lite, men inte tillräckligt!

Ibland kunde jag önska att jag inte var som jag var. Jag är sån där som trivs där jag är, kan inte tänka mig att flytta på mig för sånna här saker. Jag trivs jättebra med jobbet, men som sagt jag vill ju utbilda mig mer, men vill inte gå ner i "lön" om man säger så, något som krävs om man ska börja utbilda sig igen. Jag får lite lätt panik över sånna här saker. På ett sätt så är jag inte bunden till Gagnef, jag skulle kunna göra vad jag vill. Men jag trivs så förbannat bra här, så jag blir så himla kluven. Och hundarna skulle inte för allt i världen ge upp för att flytta eller något sådant. Aldrig i livet!

Så det är bara att inse fakta! Jag blir kvar här i slutändan iaf. Och jag är absolut inte bitter, men ändå. Drygt att vilja saker och inse att det inte går...

För att byta ämne nu då, idag var jag ute och sprang! Gick faktiskt jättebra! Tog en lite kortare runda för att känna efter hur kroppen reagerar, gick väl lite saktare än innan jag blev sjuk, men ändå! Jag klara av det! Så nu kanske jag kommer igång igen!

Skulle ju ringa veterinären idag också, men det glömde jag. Så det får bli nästa vecka. Jag jobbar imorrn när hon har telefontid, så det får bli på tisdag istället. Får inte glömma det! Pontii ska ju ha sin vanliga vaccination också, så hur som helst måste jag ringa och boka tid!

I ca tre veckor nu så har jag också haft sånt fruktansvärt sockersug. Har ju tidigare varit duktig att låta bli godis och läsk och sånt. Men på sista tiden har jag druckit sånt utan socker och jag undrar om det har triggat igång sötsuget igen. För innan gick det bra. Så jag tror att jag får sluta med det. Så istället frossar jag i frukt för att stilla sötsuget. Annars kommer jag att bli tokig! Det måste väck igen! Så är det bara!

Nej nu ska jag softa lite innan jag ska äta, kissa hundar och dra iväg på jobb resten av kvällen.

Ha det gött!

Inga kommentarer: