fredag 28 januari 2011

Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade

Oj, det var en svår det... Ha ha, låter som att jag inte har dåliga vanor, självklart har jag det! =) Fast det hade nog varit lättare med dåliga egenskaper! Det hade jag nog kunnat komma på en del.

En dålig ovana jag har är väl att vid första bästa tillfälle lägga mig i soffan och sova. Det är ju något jag gillar, men annat blir ju lidande för det. T ex nu, har varit ute och sprungit, duschat, fått i mig två goda frukter. Ligger nu i min soffa, med pyjamasen på och funderar på att sluta ögonen en stund, när jag egentligen skulle kunna sätta igång med dammsugning och göra lite fint hemma nu är jag har en liten stund över. Men icke, jag väljer att slumra lite istället... Så det är nog min dåliga vana!

Som sagt så har jag varit ute och sprungit idag. Riktigt skönt och härligt. Gick lätt (läs över förväntan) och var inte allt för jobbigt. Kan nog börja springa längre snart igen! Längtar till våren när man kan springa i skogen igen. För i vår ska jag klara av att springa milen! Det är mitt mål!

Nej som sagt, slumra lite, sen laga mat och sen iväg till jobbet en sväng!

Hoj!

Inga kommentarer: