lördag 22 januari 2011

Dag 2 - en person jag vill träffa just nu...

För mig är det inte bara en person, utan två. Har svårt att välja vem jag skulle vilja träffa mest, för båda har varit lika viktiga för mig.

Pratar så klart om min farmor och mormor. På ett sätt skulle det ändå vara farmor, för henne har jag inte träffat på över fem år. Mormor träffade jag den 5 november 2010 sista gången. Men ändå vill jag träffa dom båda, bara för att få höra att dom har det bra!

Får lite ont i hjärtat när jag tänker på dom, men det är sånt man får lära sig att leva med. Men alla minnen jag har av dom kommer jag alltid bära med mig!

När det gäller farmor skulle jag vilja träffa henne och prata och berätta om vad som hänt i mitt liv dom senaste fem åren. Att hon ska få träffa hundarna, och hon skulle bara älska dom! Och dom skulle älska henne tillbaka! Få berätta att jag tog examen och att jag jobbar med dansen fortfarande och trivs som fisken i havet med det. Och det tror jag också att hon skulle gilla! Vi skulle ha så himla mycket att prata om, för hon var en person man verkligen kunde prata med!

Mormor hängde ju med lite längre, så hon vet allt det där. Men henne skulle jag vilja ta med på en agilitytävling så hon få se oss tävla. När jag hälsade på henne på sjukhuset innan hon dog så sa hon att hon hade velat komma och titta på tävlingen som var samma helg, men hon dog samma dag som vi tävlade. Skulle även vilja sitta på bryggan i Gimmen med henne en sista gång. Idag när jag höll på med brödet på jobbet så kände jag lukten av kanelbullarna och fick tillbaka minnet av matsäcken vi hade med oss när vi var mindre. Pågen bröd, frukt och kanelbullar som vi matade änderna med.

Det var dom personer jag skulle vilja träffa just nu! =)

Ha en skön lördagkväll!

Inga kommentarer: