fredag 21 januari 2011

Dag 1 + nyanser


1. Jag heter bara Jenny Anserin, har faktiskt inget mellan namn!
2. Fyllde nyss gammal, trea nolla... Man anses numera vara 30+
3. Är periodvis beroende av nässpray... (som nu, håller på att vänjer mig av med det)
4. Äger två hundar, tervueren Pontii (belgisk vallhund) och border collien Funky.
5. Sover naken...
6. Har superdålig syn, ca -5.oo för er som förstår...
7. Har en lärarexamen på gymnasienivå i idrott och religion.
8. Måste erkänna att jag är lite tv beroende också.
9. Älskar popcorn! Finns inget godare snacks!
10. Älskar att träna!

Var lite svårt att hitta på 10 relevanta fakta om mig själv. Men där hade ni dom!

Ska ta upp en annan sak nu medan jag är inne på bloggen och skriver. Det här med att hundar inte kan se tv:n. Vad är det för bullshit! Jag tror visst dom kan se tv och urskilja saker på den. Brorsan hade sett på nått nyhetsprogram och där hade dom just pratat om detta ämne. Och då var det nån expert där som påstod att hundar bara ser nyanser på tv:n. Hur kan det då komma sig att Funky ser skillnad om det är djur eller nått annat på tv? Springer det en hund på tv så springer hon fram och skäller som en galning och stirrar mot skärmen. Agility ska vi inte prata om, då blir hon helt vansinnig! Det går inte att titta på agility här hemma. Och hos päronen så kan dom inte se på golf. Om pappa ska kolla på golf så tar mamma med sig henne in i andra rummet och stänger dörren, så pappa får se golf ifred. Så njaaaaa, hundar kan minsann se tv, är nog olika från hund till hund. Pontii bryr sig inte alls, men som sagt Funky ser direkt om det är ett djur, agility, golf eller nått annat som gör henne lite intresserad för tillfället!

Nej nu måste jag passa på att softa lite innan jobb igen. Sen i helgen blir det jobb, förmiddag den här gången. Sen på söndag kanske det bär av att köra lite spinning med Annelie.

Hoj hoj!

Inga kommentarer: