onsdag 12 januari 2011

Jag vill...

Satt lite och funderade på allt jag vill göra men inte har varken tid eller pengar... och saker jag troligtvis kommer att genomföra ändå!

  • Trott eller ej, men dansa mera! Jag vill börja på zumba, lindyhop, streetdance, modernt, salsa, ragga... är det nå mer? Kommer kanske på mer eftersom...
  • Gå på mer kurser med hundarna, ska eventuellt gå på freestyle kurs i Falun nån gång här framöver en hel helg. Ska bli riktigt kul. Kostar 700 kr, men man får väl hosta upp det. Plus att jag ska gå på en agilitykurs för klass 1 hundar men nån bra instruktör som Lena fixat fram. Den kommer nog kosta 550 kr. Jag skulle vilja bli så bra på freestyle så jag skulle kunna tävla i det. Men då kommer det här med tiden in. Att träna in ett program tar lite tid...
  • Träna mig själv mera. Löpningen kan man ju ta eftersom och när som helst så det är inga problem. Men sen vill jag gå på gym, på typ Svea och gå på olika varierande pass så man får svettas riktigt mycket. Men Svea är förbannat dyrt, och bor man i Gagnef så blir det ännu dyrare att sitta och åka, samtidigt som jag inte har många timmar över per dag att åka och träna i Borlänge...
  • Har iaf planerat att åka och vaccinera hundarna för rabies och skaffa hundpass nu. Är lite sugen på att ta en minisemester i Danmark i sommar och hälsa på Funkys uppfödare och kanske även träffa hennes syskon. Hyra nån charmig liten stuga vid havet och ha det lite mys. Få se hur det går. Att skaffa hundpass åt båda hundarna kommer nog att gå på runt 2000 kr... Nån som vill bidra? =)
  • För att fortsätta på föregående punkt. Resa mer! Saknar solen, värmen och den heta sanden så fruktansvärt mycket! Vill åka bort till varmare breddgrader och bara slappna av, bli brun och insupa massor av D-vitamin! Vill, vill, vill... Men då kommer ju pengar in i bilden igen... Måste verkligen börja spara mer pengar, lägga undan för sånt här!
Och varför kan jag inte genomföra allt jag vill då?

  • Jag jobbar måndagar mellan 8.00 - 21.00 med ungefär 2 timmar rast emellan... Förutom bilfärden från Leksand till dansstudion, ca 30 min där då...
  • Tisdagar jobbar jag mellan 14.00 - 16.00 varannan vecka och mellan 18.00 - 19.00 varje vecka.
  • Onsdagar är den enda dagen som jag har lite tid för nått för då jobbar jag bara mellan 8.00 - 10.10. Har tänkt att jag ska åka och spinna på onsdagar, men ändå känns det motigt för det är enda lediga kvällen från på hela veckan förutom varannan helg...
  • Torsdag jobbar jag mellan 10.00 - 13.00 och sen börjar jag igen 16.00 - 20.30.
  • Fredag 8.00 - 10.00 och sen mellan 16.00 - 18.00.
  • Varannan helg jobbar jag på Rätt Pris och då är det varannan gång förmiddag och varannan gång eftermiddag.
  • Man kan ju tycka att jag har en del ledigt, men då ska ju hundar aktiveras och jag är så trött när jag väl är hemma så jag vill bara vara hemma och ta det lugnt! Även fast det suger i kroppen att åka och träna. Men mitt på dagarna är det ju antingen Leksand eller Borlänge man får åka till för att kunna gå på dagspass och jag har inte råd med. Visst jag har typ 3 jobb (3 arbetsgivare) som blir ca 100 % tillsammans. Men jag bor själv och betalar allt själv, plus 2 hundar. Även fast jag inte tycker dom kostar så överdrivet mycket. Men jag har liksom inte råd med några extravaganser och kunna göra för mycket saker som kostar. Jag får liksom sålla och kolla vad som är värt att lägga pengar på.
  • Så här är alltså anledningarna till att jag inte kan göra allt jag vill! Utan jag får se vad som är värt mest att göra, vad helst av allt vill! Det närmaste blir ju faktiskt hundarna som det läggs pengar på. Jag själv får stå tillbaka helt enkelt. Eller det blir väl snarare Funky som får gå på kurserna. Pontii får nog vara hemma och pensionera sig och så får jag testa allt jag lärt mig på han sen!
  • Resa får jag vänta med, eftersom man jobbar som lärare, så har man ju bara loven att planera in nått. Och sportlovet är för tätt inpå, påsklovet lär inte heller hända, så det får bli sommaren. Plus att jag kanske fått ihop lite pengar till det också.
  • Ja just ja! Har ju glömt! Ska ju göra om vardagsrummet också! Snart kommer vi väl igång med det. Det kostar ju lite det med... Hm... Hade jag ju glömt bort...
Annars så rullar dagarna på för mig nu. Dansen har börjat och eleverna har hitills valt bra låtar som inte är omöjliga att göra dans till! Hoppas och tror att det kan bli en bra show även i år! =)

Har även numera gått ner 8 kg! Känner mig så nöjd med mig själv, även om jag haft lite svackor lite då och då när sötsuget blir för starkt. Men jag fixar det ändå! Känns himla bra! Och jag äter på som vanligt. Håller mina måltider och äter massa god frukt emellan! Kan inte bli bättre!

Nej nu ska jag kolla om maten börjar bli klar. Har en kyckling i ugnen som ska intas med god sallad och lite turkisk youghurt. Sen blir det nog lite filmmys här hemma tror jag! Börjar inte förrän fyra imorrn, för jag har inge dans att planera. Planerade klart allt förra veckan och i måndags. Så jag har sovmorgon och kanske lite tid över för städning. Kan behövas. Lägenheten har blivit lidande i samband med all planering inför dansstarten!

Blev ett långt inlägg idag, hoppas ni orkade läsa!

Ha de gött!

Inga kommentarer: