lördag 5 mars 2011

Mattekär!

Även fast jag redan visste det så är det ännu mer bekräftat idag. Inte ens instruktören på agilitykursen idag visste vad han skulle göra för att få Funky att släppa mig... Första halvan av kursen gick jättebra bra idag! Hon var jätteduktig. Gick att göra ett bakombyte innan en tunnel och drog in i tunneln efter lite tips och råd från instruktören. Sen när vi skulle hoppa tre hinder och byta sida bakom hunden och ta ett hinder till höger eller vänster beroende på vilken sida man var på, så ville hon bara till mig istället för att dra framåt. Så vi testade med dragkampsleksaken att locka henne framåt med. Hon verkligen ÄLSKAR den. Men nej... hon vände mot matte istället för att ta leksaken....

Då tog jag fram det bästa av det bästa, KÖTTBULLAR! Mmm gick bättre, men hon vände mot mig först och sen till personen som hade köttbullarna... Så instruktören blev lite rådvill, han ville att vi skulle hitta nått som var mycket mer dragande än matte... Kul iofs att hon är så mattekär, men kanske inte i agility, där det gäller att dom drar framåt och söker hinder själva och bara sneglar på föraren, för att se vart dom ska nånstans... Har LITE jobb framför mig med den damen. Men jag får trösta mig med att Pontii var likadan i början, sen släppte det där ju mer han förstod vad han skulle göra! Så man får träna vidare och hitta nån bra lösning och sen hoppas att polletten ramlar ner!

Nej nu lär jag dra till jobbet! Kurs imorrn igen, sen jobb igen. Sen är lovet över! Sju veckor till nästa! Bara att köra hårt dom veckorna, för när påsklovet kommer ska alla danser sitta!

Hej hopp!

Inga kommentarer: