lördag 12 mars 2011

Check!

Tog en långpromenad imorse med hundarna och efter frukosten satte jag igång med min lilla checklista! Det första blev fläkten! Och det var inte så enkelt som jag trodde! Och fyyyyy faaaan när jag öppnade ovanför spisen där den lilla lådan sitter som skulle sköljas av med diskmedel... Det luktade urk och dom där fina filtergrejerna jag fått med jämna mellanrum av föreningen var ju allt annat än vita som dom ser ut när dom är nya. Den ena var helt brun, och den andra var väl lite ljusare... Så nu inser jag att jag måste göra detta oftare! Usch och fy! Men iaf, lådan står i duschen och torkar, lika det där filtret som sitter vid utsuget. Så när jag höll på med fläkten kom jag på att ugnen kanske behövdes rengöras! Så jag sprejade den full med mr muscle och medan det verkade tog jag tag i avloppet till tvättmaskin. Efter mycke svärande och skrikande så fick jag tillbaka alla rör på plats och hoppades att allt funkar som det ska. Rengjorde även golvet bakom tvättmaskin och torktumlaren... (alldeles för längesen inser jag även där...) När jag sedan slänger i en tvätt så börjar det så klart rinna ut vatten på golvet iaf... Så jag vet inte riktigt vart det är stopp nånstans! Så för tillfället låter jag det vara, för jag orkar inte med ännu ett raseriutbrott idag!

Sen åkte hundarna ut och kammen togs fram! Här skulle det kammas hundar! Är så fruktansvärt trött just nu på att gå och plocka päls efter den lilla damen! Hon fäller som aldrig förr! Känns som att jag bara hinner dammsuga sen dagen efter så är det lika mycke päls igen! Man kan ju bli galen för mindre! Och jag vet, jag har själv valt att skaffa hund! Men nån gång under året måste man väl få klaga lite! Men nu är dom kammade och jag drog igenom rejält så att så mycket som möjligt skulle komma ut! Så nu håller jag tummarna att det blir lite mindre päls här hemma iaf!

Efter det var det dags att ta hand om ren tvätt och få in det i garderoben. Och det gick ju ganska snabbt. Tänkte då att garderoben måste få sig en omgång, men det får vänta till en annan dag. Sen var det bara dammsugning, torka golv och hänga tvätt kvar! Så nu är det klart, plus lunch intagen. Det som återstår av dagen är ännu en långpromenad i solen, och kanske hinna förbereda en dans iaf till på måndag, så har jag lite mindre imorrn! Sen är det finalen i Melodifestivalen som väntar till kvällen, och förhoppningsvis nån god mat!

Det som återstår på gårdagens lista är ju garderoben, target träning med Funky och matlagningen till matlådor! Men det är ju en dag imorrn med! Plus att jag ska åka och träna agility imorgon! Ska bli riktigt kul!

Nej nu ska jag softa i iaf 20 min innan jag sticker ut i solen med vovvarna igen!

Ha en jätteskön lördag!

Inga kommentarer: