torsdag 10 mars 2011

Krångel på jobbet och spökerier!

Vilken rolig rubrik va! Ha ha! Måste börja med att berätta att på söndagen när jag var på kurs så gick det mycket bättre! Så när vi skulle köra en hel bana så överraskade Funky både mig och kursledaren! Hon snurrade inte framför fötterna på mig som hon brukar göra utan drog faktiskt framåt! Det var så himla roligt att köra banan, så man hade ju lust att köra igen. Men vi var ju några stycken så man fick snällt nöja sig med en gång! Men oj vilken kick man fick! Vi ska träna på söndag igen, få se hur det går då. Sen nästa helg är det ju tävlingsdags! Så jag hoppas hon är redo och vill göra matte till lags! =)

Så söndagen började ju ganska bra, men slutade dessvärre mycke sämre... När vi skulle stänga jobbet och åka hem så råkade jag låsa in kortet i personalrummet... Och vi hade låst in nycklarna som vi ska göra, så vi stod där som två fån och funderade hur vi skulle ta oss ut. För killen jag jobba med hade så klart inget kort. Så vi var mer eller mindre inlåsta. Så jag fick ringa en kollega som bor i Insjön, så hon fick komma förbi och låsa upp åt oss så jag fick kortet.

Sen när jag skulle åka därifrån så hade jag av någon konstig anledning lagt i handbromsen. Något jag ALDRIG annars gör på vintern! Så jag vet inte varför jag gjorde det nu. Så den hade så klart frusit. Så först kunde jag ta mig framåt, lite segt men det gick. Sen tog det stopp. Sen kunde jag bara backa... Och då hade jag inte hunnit mer än kanske 100 m från jobbet... så det var bara att ringa kollegan igen och fiska hjälp av hennes son som är bilmekaniker. Så han hjälpte mig till slut. Men varmluftspistol så tinade vajrarna till handbromsen och jag kunde åka vidare hem. Brukar vara hemma vid 21.30, nu var jag hemma 23.00... Lite småtrött kan jag väl säga att jag var!

Spökeriet som jag skrev i rubriken handlar om en tv som slår på sig själv på natten... Vaknade mitt i natten av att jag hör tv:n vara på. Hjärtat slår lite extra innan jag kommer på att det antagligen är Pontii som kommit åt dosan när han hoppa upp soffan. Så jag gick upp tog dosan och stängde av tv:n. Men nu när jag tänker efter så låg dosan riktad mot väggen och inte mot tv:n, och det brukar vara svårt att få igång tv:n om man inte riktar den mot den... Så det kanske var nått övernaturligt fenomen här i natt! Vem vet?

I måndags tog jag mitt viktiga beslut, och nu är det gjort! En dag i taget så kommer det att gå superbra! Jag tror på mig själv! =)

Nej nu lär jag hoppa i duschen och sen vidare ner i sängen. Jobb imorrn klockan åtta och sen två timmar på eftermiddagen. Sen är det äntligen helg igen! Och nu en ledig helg!

Kram på er!

Inga kommentarer: