torsdag 31 mars 2011

Dålig dag...

Idag är det inte nån bra dag för mig. Jag brukar inte vara nån som gräver ner mig, men idag hade jag lust att bara lägga mig under täcket igen och sova bort dagen!

Det började igår med att få deklarationen. Hade förväntat mig en ganska stor summa tillbaka, men fick ett stort bakslag när jag öppnade kuvertet. Så jag höll på att börja gråta! Hade planerat mycket saker för dom pengarna. Bl a tatueringen till hösten. Men som det ser ut nu så kanske jag får strunta i det. Usch gillar inte sånna negativa överraskningar! Surt sa räven!!!

Sen vakna jag imorse och hade ont i hela kroppen! Var på spinning/styrka igår och jag körde nog hårdare än vad jag brukar för jag har verkligen träningsvärk i hela kroppen. Och jag känner mig allmänt seg och hängig. Inte sjuk, bara "down" liksom.

Så efter promenaden idag skulle jag sätta igång och göra dans mitt i mitt dåliga humör. Så kreativiteten var ju inte på topp. Tog hur lång tid som helst att försöka få ihop nånting bra. Inte kul med sånt här jobb när man vaknar på fel sida. Men jag tror det blev ganska bra ändå till slut, men det tog tid! Efter mycket suckande och panikångest över danserna så blev jag iaf klar.

Nu ligger jag i soffan och tar igen mig lite. Klockan är 13.30 och om två timmar ska jag åka och jobba. Ingen rast, ingen ro... Jag hoppas humöret går upp lite under kvällen så slipper mina stackars elever uppleva en bister lärare. Men man får sätta på sig den glada "masken" och sen sova bort detta till natten!

Var förresten ute i skogen igår det underbara vädret (detta var före deklarationskatastrofen) med mina älsklingar och Annas Akiro. Var riktigt skönt! Så jag fick lov att föreviga den sköna känslan jag kände då! Pontii var inte så lätt att få med på bild med mig. Han ville bara ligga ner. Men jag fick till ett iaf!

Nej, softa var det! =) Bye!




Inga kommentarer: