torsdag 3 mars 2011

Bilar...

Bilar är ett jävla gissel... Man är så beroende av dom, samtidigt som dom bara kostar pengar! Nu har jag äntligen tagit tag i lagning av bilen. Så idag beställde jag ett nytt begagnat bälte, det som Funky bet av i somras... Det andra bältet hon bitit av. Så nu ligger jag 1600 kr back pga henne... Inte kul! Och inte kan man straffa henne nu heller med indragen veckopeng eller nått... Utan det är bara att betala och se glad ut!

Ska åka förbi verkstan idag också så dom får kolla på mitt avgasrör, den låter som en raggarbil just nu. Och då kommer den definitivt inte gå igenom besktingen! Trasigt avgasrör och avbitet bälte ser nog inte så bra ut där... Plus att jag måste byta en lampa och vindrutetorkaren bak. Det sitter inte ens nån där... OCH jag måste tvätta bilen också. Den är lite väl lortig just nu.... suck...

Önskar man kunde köpa en bil som ALDRIG går sönder och drivs på något jättebilligt. Tänk vad livet skulle vara enklare då! Jag hatar verkligen att lägga ut pengar på bilen. Är inge kul alls! Med dom få penningar man har, skulle man ju vilja lägga ut på nått roligare än laga bilen. Men det är sånt här som ingår i livet som vuxen så det är bara att hosta upp pengarna!

Ska även åka förbi min kära far idag som ligger hemma och är sjuk. Snäll dotter som man är så ska jag laga lite lunch åt han! Så nu ska han få äta lite nyttig mat ala Jenny! =) Efter det tar jag en tur i skogen så hundarna får jobba lite! =) Är ju så underbart väder! Har inte tagit mig iväg och tränat hundarna än. Har haft fullt upp nu på morgonen att ringa runt och leta efter bilbältet, så det har inte funnits tid. Men jag har ju en ledig dag imorrn också, så då kanske jag kan dra iväg och träna lite trix med dom! =)

Nej nu lär jag kolla över maten, så jag får med mig allt till pappa!

Ha en underbart solig dag!

Hoj!

Inga kommentarer: