torsdag 1 maj 2008

Sista april firandet

Ja igår var det ju valborg. Jag hamnade hemma hos brorsan kompis och käkade en underbar middag! Var verkligen jättegott. Sedan spenderade vi typ hela kvällen med sitta och snacka skit i vardagsrummet. Vi tog faktiskt en tur ner till älven och kollade på en brasa. Men den var så gott som nerbrunnen när vi kom dit. Var sådär bra glöd för att grilla korv. Men olyckligtvis så hade vi inte korv med oss... hihi... Men vi såg lite tonåringar som hängde i gäng och vissa hade väl antagligen sin första fylla. Själv så var man ju skötsam på den tiden, men nog minns man hur uppladdat det alltid var med valborg! Fester som ordnades och sena nätter ute på "byn". Det var tider det! Nu blire det ju mer vuxet att sitta hemma hos någon med grillen på, eller god mat överhuvudtaget. För att sen sitta och softa och prata.

Något jag har funderat på länge och som jag märker blir allt vanligare runt omkring en är detta med att hantera alkohol! Själv har jag mer eller mindre gått över till den nyktra sidan. Har inte varit berusad på nästan fyra år. Min kropp klarar inte av alkoholen helt enkelt. Men för att återgå till hanterandet av alkoholen, så har jag märkt att alkoholen, samtidigt som den kan lätta upp stämningar och vara ett trevligt sätt att berusa livet lite extra med, så kan det förstöra så mycket i relationer. Inte bara relationer som i par, utan även bland vänner och familjer. Jag är inte en sån där "nykterist" som avskyr alkohol. Andra får dricka hur mycket och hur ofta dom vill, bara man kan sköta sig! Eftersom alkohol kan förändra en människa väldigt drastiskt under tiden den intas bör man ju börja fundera på om man vill vara den person som alkoholen förvandlar en till? Det finns ingen större anledning till att jag skriver om detta, utan det var bara nått jag kom och funderade på nu under valborg. För det är ju trots allt under sånna här helger som man som ung grundar lite för hur ens framtida relation till alkohol kommer att bli. Fan nu börjar man låta som en moraltant, men jag hoppas att det finns sånna som håller med en. Att det finns både positiva och negativa saker med alkoholen. Och för många blir alkoholen något väldigt negativt.

Jag vet att det här inlägget kanske verkar lite förvirrat, men är det inte ens funderingar man ska lägga ut i en blogg? Och detta var en av dom!

För att komma över till nått annat. Var ute och sprang med Pontii i skogen igår. Och jag kan säga att jag hade jävla tur att jag inte kom hemspringande med en pinne stickande ut ur magen... Pontii fick för sig att springa bredvid mig och vifta med en stor pinne. Och sen fick han för sig att han skulle peta på matte med den när hon sprang. Hade pinnen var lite spetsigare och träffa bara lite högre upp så hade jag nog legat och förblödit i skogen... hihi... men det slutade bra med lite skrapsår, liten svullnad och blåmärke. Så är livet med en pinngalen hund!

Nej nu vare slut på bloggandet för denna dag! Kram på er!

2 kommentarer:

ivaron sa...

Hej sötaste!!
Visst har du rätt vad gäller alkoholen, den har en förmåga att ta fram det bästa eller det sämsta hos människor. Du är ju skön, du kan ju ha lika roligt utan, en annan lär ju ta några stärkande innan man är i sitt esse :-)
Ska vi ta en prominix nån dag?
puss o kram

Anonym sa...

Bra inlägg=)Tro mig jag får verkligens se alkoholens baksida på mitt jobb som behandlingsassistent. Jag har också typ gått över till den nyktra sidan. sköt om dig=)