söndag 25 maj 2008

En hård helg...

6 timmar på två dygn... det är inte hälsosamt va?

Helgen började på fredag morgon, stack iväg till jobbet tidigt på morgonen, jobbade ca två timmar. Åkte hem och samlade krafter för den stundande helgen. Jag och Jonna hade bestämt att den här helgen skulle det bli partaj både fredag och lördag... Grejen var den att vi jobbade förmiddag hela helgen... Men men, man lever bara en gång sägs det! Och man är ju inte "ung" för alltid! =) Så det gäller att passa på.

Fredagskvällen innebar RixFm Festival i Falun under Falukalaset. Så jag åkte och lämnade kära Doris hos husses föräldrar, Pontii fick vara kvar hos mor, för hör och häpna, min pappa var med till Falun! Företaget han jobbar på var med och sponsrade RixFm, så han och hans kollega skulle träffa de andra två som var där från malmö från samma företag. Festivalen var riktigt bra, artisterna var bra live, riktigt roligt att se! Sen hamnade vi på Harrys. Så för första gången i mitt liv har jag varit på samma krog som pappa (nästan iaf). Dom hade så klart vipkort så dom satt i viploungen mest hela kvällen. Så man märkte inte av han så mycke ändå. Men iaf kvällen blev toppen och vi släckte lampan halv tre på morgonen...

Kvart över sex ringde klockan och då var det dags att kliva upp och sticka till jobbet. Klockan tre stämplade vi ut och stack hem. Jonna stack iväg och kollade på ett bröllop och jag la mig och sov och laddade batterierna. Vi softade lite för länge och var lite för optimistiska med tiden, så vi fick lite bråttom i slutändan när vi skulle åka. Men det gick bra ändå. Vid halv tio stod vi inne på Husgunget. Mycke dans och mycke snack blev det. Träffade en del välbekanta ansikten. Så det var roligt! Fick många komplimanger för mitt hår också. Var riktigt kul att höra! Ska snart lägga ut kort på det med. Har ju kommit önskemål om det. Men Jonna har korten på sin kamera, så det är på G!

Fyra släcktes lampan igen på söndag morgon och klockan ringde klockan sju igen... Var riktigt segt att jobba idag. Igår var det rätt så ok, men idag var det hårt! Men det gick! Kom in i andra andningen runt en halv två sådär, så då jobbade jag på som bara den! =) Skickade förresten sms till min kära far att han gärna fick gå ut med Pontii på en kissrunda innan tre, så jag kunde åka hem och sova lite. Han uppfyllde min önskan som tur var! Var totalt däckad kan jag säga. Har svårt att hålla mig vaken även nu... Så det blir nog tidigt ikväll. Har iaf hunnit med en skogspromenad med Åsa och Ellen nu på kvällen så nu kan man mojja ner sig i soffan med en film hoppas jag. Kommer nog att somna, men gör ju faktiskt ingenting...

Ja ja, var en ganska lång redogörelse för kvällen, hoppas ni orkade läsa... fast egentligen stod det inte så mycke intressant... men ändå...

Sov sött! (ledig imorrn förresten, så skööööönt)

Inga kommentarer: