lördag 17 maj 2008

Snö???!!!

Som ni alla säkert upptäckt så slog ju vädret om från regn och rusk till snö. Helt sjukt att vakna upp imorse och kolla ut och se dom vita små flingorna falla ner från himlen... Vad är detta? 17 maj och snö? Det är fan nått som inte stämmer! Det här är nog något man kommer att minnas länge, och det är ju på ett datum som är lätt att komma ihåg. Norges nationaldag! Får hoppas dom har bättre väder än oss iaf. Så dom slipper fira med snöoväder.

Nu har iaf Doris gjort sig hemmastad här hemma. Ligger just nu i min fåtölj jag har i sovrummet. Hon ser ut att ha det så bra! Ligger där och myser för sig själv. Pontii ligger här i soffan med mig och verkar inte alls besvärad av att ha en till hund i huset. Så det här kommer att gå toppen! Men några långpromenader kan dom inte räkna med idag. Har ingen lust alls att vara ute i det här vädret. Så det blir en kortis senare och sen tror jag nästan att det blir en pizza till kvällen. Blir en skön hemmakväll. Var ett tag sen jag satt hemma en lördagkväll nu. På sistone har det blivit utgång tre helger på raken. Så det blir skönt att slappna av hemma idag.

Men ha det så gött i snön idag, och var inte ute på vägarna och kör med sommardäcken nu! Vill önska alla er som ska till Kreta nu en riktigt skön vecka i solen, och Malin var inte orolig för Doris nu. Hon kommer nog att stormtrivas, men hon kommer vara överlycklig att få komma hem sen! Borta bra men hemma bäst vettu! =)

Kram kram!

Inga kommentarer: