tisdag 20 maj 2008

Längtar...

Det här vill jag ha just nu...

Jag och Pontii på bryggan i Gimmen

Längtar så himla mycke efter att få spendera en hel dag med att få njuta av sommaren och solen på bryggan i Gimmen. Det är så lugnt och stilla där. Ligga och läsa en bra bok medan Pontii strosar omkring runt båthusen. Kan det bli bättre? Kan inte bara sommaren komma nu? Är så trött på kylan!

Idag ska jag vara på jobbet hela dagen fram till fyra. Vi har så kallad studiedag, så vi ska träffas hela kollegiet och göra nånting... Har inte förstått vad, men det lär jag väl få reda på. Doris och Pontii ska hänga med pappa hela dagen, så just nu är jag hundfri. Men fick iaf gå upp klockan sex imorse för att rasta vovvarna, för pappa kom halv sju och hämta dom. Själv börjar jag klockan nio...

Här är förresten ett foto av Doris när hon ligger i fåtöljen som jag skrev om i förra inlägget...

Min kursledare sa förresten igår att det kommer att
bli agilitytävlingar i höst, och att hon tyckte jag skulle
åka dit och testa med Pontii. Så då vet jag vad jag ska
göra hela sommaren iaf... Spendera tiden på agility
banan och träna Pontii. För det skulle vara himla roligt. Bara testa och se hur det går. Inte ha så jättestora mål på att man ska vinna, kanske bara att man ska ta sig igenom banan skulle ju vara ett ganska rimligt mål. Eller?
Nej nu lär jag duscha och göra mig iordning. Är tvätta flätor dag, och dom tar sån tid att torka, så det kan vara bra att vara ute i god tid så slipper jag åka till jobbet med blött hår!
Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina hundarna är. Jenny lägg ut en bild på dig med flätorna! Kram

Sussi sa...

hehe, rolig Doris ser ut.
Ser ut som ett riktigt busfrö :)

Puss!