fredag 16 maj 2008

Regn, rusk och kyla...

Ligger här i soffan med filten och mina fårskinnstofflor och känner mig trots det frusen ända in i benmärgen... Det är så rått och kallt så man vill ju bara hålla sig inne hela dagen och burra ned sig under täcket och krypa fram när solen visars sig igen. Men man har ju hunden, jobb och andra saker man måste göra. Så det funkar ju inte i längden. Men nog skulle det vara härligt!

Igår var jag hundvakt åt yrvädret Ellen, och då menar jag verkligen yrvädret! Men vilket charmtroll hon är! Åsa kom och lämnade av henne halv nio och sen kom hennes man och hämtade henne vid halv sex. Det gick jättebra att ha henne här, till en början kunde hon inte riktigt lägga sig till ro. Men sen låg vi alla tre och gjorde vad vi alla gillar mest, sova! =)

Idag tog jag, Åsa, Ellen och Pontii en tur i skogen, i regnrusket. Men vi gick på och pratade hela vägen så man tänkte nästan inte på regnet.

Imorgon kväll kommer Pontiis andra tjej hit och ska spendera hela veckan med mig. Det är det andra yrvädret Doris. Matte och husse med familj ska åka till Kreta, så då får Doris stå ut med mig och Pontii en vecka... eller blire tvärom? =) Nej då, hon är jättego och mysig, så jag tror inte att det blir några problem. Så jag antar att hon får följa med på agilityn nästa vecka och titta på! Skönt för Pontii att få lite sällskap när jag jobbar två timmar på morgonen. Då kan dom underhålla sig varann!

Nej nu ska jag fortsätta softa i soffan, för klockan fem sitter man åter i kassan och ska le och vara trevlig mot folk, så jag måste spara min krafter... hihi...

Ha de gött!

1 kommentar:

ivaron sa...

Doris har redan börjat packa sin väska, men hon säger att hon tänker lämna tuggbenen hemma, för annars blir hon bara osams med pontii... hihi. Ikväll ska hon klippa klorna och tvätta sig lite så ni slipper skämmas för henne.

puss och Kram