tisdag 6 maj 2008

Konsten att sitta still i tio timmar...

Det är en konst det kan jag lova... Satt still i tio timmar, med några små pauser för att gå på toaletten och få något i sig att äta. Jag och en kompis (nämner inga namn för att hon inte ska få påringningar om mer jobb) startade klockan nio igår morse med att fläta mitt hår, med löshår. Alltså sånna där så kallade rastaflätor. Höll faktiskt på att somna några gånger, blev så himla trött... Satt och slötittade på tv medan hon stod och flätade för brinnande livet! Jonna var så snäll att hon kom och tog ut hundarna mitt på dagen och tog en långpromenad. Hundarna var väl så där lagomt roade att ligga inne och inte göra nånting så länge... Så nu är man alltså rastafari och behöver inte bry sig om håret det minsta i tre månader framöver!

När vi senare skulle gå ut med hundarna för att rasta dom när vi var färdiga gick halskedjan av på hennes hund när hon skulle dra tillbaka hunden för att hon drog så mycke, så kompisen flög rakt bakåt och dratta på rumpan! Och hunden fick jag försöka fånga in fort som bara den... Hon har en tendens att ta varje tillfälle i akt att smita... Men vi fick tag på hunden och kunde fortsätta promenaden... med kopplet som halsband och koppel.... Otur det där. Det var ju himla tur att det inte hände när Jonna gick med dom, för då hade det nog blivit lite jobbigt för henne... Två relativt okända hundar varav att en skulle smita... Hade inte varit roligt... Men allt slutade ju bra som tur var....

Men dagen var ju inte slut där! Blev stoppad av polisen också för blåskontroll. Men jag har ju så klart tappat bort körkortet och hade inget leg med mig. Så han fick ju lov att kolla upp mitt personnummer om jag hade körkort. Men alkotestet och körkortet var ok, och jag kunde åka därifrån med en kommentar att det vanligtvis är 500 spänn i böter om man inte har giltig legitimation med sig, men dom kunde se genom fingrarna den här gången... vilken jävla tur man kan ha! =)

Nej nu blire lite soft i soffan och sen ut med vilddjuret igen! Ha de gött!

Inga kommentarer: