måndag 12 maj 2008

Racer hunden

Ja då har jag varit på första agility tillfället för den här våren. Och det gick faktiskt över förväntan. Trodde att jag skulle få börja om från noll, och att han glömt att man inte kan bita i mattes armar mellan hindrerna. Men han gjorde inte det, bara när vi avslutat en kombination. =) Så det är ju ett steg framåt. Men han har otrolig energi och glädje när vi är där. Han springer så förbannat snabbt ibland så man hinner inte ens tänka på hur man ska styra upp han för att få han att gå rätt på nästa hinder... Men det gäller att matte är väl medveten om vart nästa hinder är annars susar han förbi i 120! Men det är otroligt skönt ändå att se att han har sån glädje i det, och att han är så ivrig att få hoppa. Det kan man komma långt med. På förra kursen var det andra kursdeltagare som fick stå och stressa upp sina hundar för att få dom att komma igång... Jag måste ju mer eller mindre sätta Pontii ner, för när man startar sen är det fullt ös hela vägen!

Avslutningsvis så gick det relativt bra, kan nog bli ordning på han till slut! Måste inhandla ett sånt där slalomhinder så jag kan träna hemma, det tar ju längst tid att träna in. Så det är nummer ett när lönen kommer! =)

Nu ringde Jonna så nu lär jag avsluta för denna gång!

Hej hopp!

Inga kommentarer: