onsdag 21 maj 2008

Förbannad och frustrerad!

Idag på agilityn kändes det som jag hade kunnat strypa Pontii. Han var på något himla konstigt humör idag. Han brukar skälla på mig emellanåt när han blir lite för ivrig och frustrerad. Men idag var han helt olidlig. Han bara skällde och skällde både innan och efter vi gjorde nån kombination. Jag höll på att bli tokig! Sade till han på skarpen flera gånger, men ingenting hjälpte. Och det hjälper inte att skrika på han heller för då blir det sju resor värre. Utan man måste vara lugn och sansad och försöka lugna ner han. Det funkade till en början, men efter två timmar av skällande så tappar man faktiskt lätt tålamodet. Det får man hoppas jag... Men vi körde en hel bana i slutet och det gick faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Men nu sitter jag iaf här och har sprängande huvudvärk och fortfarande lite smått irriterad... Men det går väl över snart. Jag är inte långsint... Doris däremot skötte sig bra idag. Hon skällde bara i bilen ca fem-tio minuter, i måndags satt hon och skällde och yla i säkert 45 minuter. Så hon ska verkligen ha extra beröm idag! Men båda ligger nu i soffan och är totalt utslagna! Dom skulle våga annat! =)

Sådär... fick man skriva av sig lite frustration... Känns lite bättre nu...

Huvudvärkstablett, lite tv, sen sängen med min superbra bok som jag inte kan släppa... Tror Jonna snart kan hela serien utan att läsa den... hihi... Hon får höra hela tiden när jag berättar vad som hänt... hihi...

Vill säga grattis till en person som väntar barn! Blev så himla glad när jag hörde det! Så GRATTIS! Återkommer kanske senare om vem, när det är lite mer officiellt!

Tack och god natt!

2 kommentarer:

Svea sa...

Men hello, vilken cliffhanger! *olidligt nyfiken*

Hoppas att huvudvärken är över och att du får en bra dag!

Anonym sa...

Tack stumpan!
Hittade din blogg idag av en ren slump faktiskt, lite lustigt att du skrev om mig igår, för jag antar att det var mig du menade! :)
KRAM A