onsdag 28 oktober 2009

Höstlov!

Ja nu är det ju höstlov. Men veckan inleddes intensivt! På måndagen var vi ju till Stockholm. Upp och åka klockan sju, man var väl lite smått trött men det gick. Ankom till notförlaget vi skulle till runt elva. Där sprang musiklärarna runt som på julafton och dreglade över alla noter. Jag satte mig i fikarummet och läste DN, händer inte ofta men nu var det bara DN som fanns till förfogande. Men den lästes ju ut ganska snabbt så då blev det att gå runt och kika va dom hitta... Blev en ganska lång 1,5 timme kan jag säga. Men kollegerna var nöjda med vad dom hittat så det var ju toppen! 

Sen stack vi ner på stan och käka och strosade runt och kikade lite i affärerna. Hittade inget som jag absolut behövde... Försökte ignorera den där känslan man har i stockholm att man absolut måste köpa nått bara för att man är där! Sen åkte vi vidare till Barkarby outlet... fanns inte så mycket att handla där heller... Köpte böcker på bokaffären, var ju billiga pocket där då jag passa på att köpa två, är ju läsgalen på kvällarna, får ju panik om jag inte har nått att läsa! 

Kom hem runt åtta och då stöp jag i säng, Funky hade ju varit med Rebecca så hon sov redan innan jag ens hunnit blinka. Rebecca har nog underhållit henne rejält under dagen! =)

Igår städade vi ur ett förråd vi har med alla kulisser från olika projekt. Stod kulisser där sen 20 år tillbaka! Jisses! Och gud va vi konka och slet innan vi var klara och det som skulle sparas hade ställts iordning på ett snyggt och lättåtkomligt sätt! Tog 1,5 timme men drygt var det! 

Sen åkte jag och Stina vidare för att vara med på workshop i Falun. Så det blev pilates och balettmetodik. Väldigt nyttigt och intressant! Var glad att jag hängde på det, för man kan aldrig bli fullärd! Och pilates var skitkul, önskar man kunde hålla på med det jämnt! Nån som vet om det finns pilates här i närheten? 

Idag har jag softat i soffan hela förmiddagen och sen varit ute och tränat vovvarna var för sig. Det blir framsteg och det är himla kul! Pontii är nästa mer lättlärd än Funky, men det kanske beror på att hon fortfarande är valpig och vi kanske inte förstår varann riktigt än. Men det är bara att fortsätta och träna så kommer hon igång också! 

Imorgon ska jag och Marit bjuda ut våran gamla granntant sen när vi bodde i Borlänge tillsammans. Hon fyller 80 år på fredag så vi tar ut henne på Broken Dreams imorrn. Ringde och hörde hur hon mådde först och hon verkade pigg och glad. Så då blir det Broken Dreams mys imorgon. Ska bli skitkul! Längtar redan nu efter potatisskalen... man kanske ska svälta sig hela dan imorrn så man får i sig extra mycket mat! =)

Nej, fortsätta njuta av lovet, återkommer senare med mer trevliga uppdateringar om mitt lov... hahaha! 

Kram !

Inga kommentarer: