söndag 11 oktober 2009

Fortfarande utan röst...

Inte mycket ljud det kommer ur min mun just nu eller... Rösten lyser med sin frånvaro ännu. Så idag konsulterade jag med min kollega hur jag skulle göra med mina danslektioner imorgon... Så det blev att ställa in... Skit tråkigt tycker jag. Tycker inte om att ställa in lektioner. Är första gången sen jag började jobba hösten 2005 som jag har ställt in kvällslektionerna. Just för att det är så krångligt att ta igen sen. Eleverna betalar för 13 gånger och det är vad dom måste få, så nu får jag kolla nån helg framöver som jag får ta dansen på. Min snälla granne Erika var över för en stund sen och hjälpte mig med att ringa eleverna och berätta att dansen är inställd imorgon. Eftersom jag inte kan prata själv... 

Sist jag kommer ihåg att jag blev så här i rösten var på en fest hos Anders Peters i Moje. Det var sista april och jag och Linda fick för oss att vi skulle bada och sen sätta oss i bastun. Så vi rotade fram shorts och t-shirts ur deras garderob och gick sedan och slängde oss i det kalla vattnet... Tror att vi var ut två gånger i vattnet och sen njöt av värmen i bastun. Det slutade ju lite olyckligt... Peters halkar på vattnet och slår hål i väggen i hallen och jag blev liggandes hemma med feber, halsont och infektion på stämbanden... Tror min bror var ganska glad att jag var tyst i nästan en vecka då... ingen som var tjatig och gnatig på han... hahaha... 

Nej nu ska jag fortsätta med min städning, sen blir det mat hos päronen! Vad ska man nu hitta på när man är "ledig" imorgon???

Tack o hej från en ännu stum tjej... 

Inga kommentarer: