söndag 4 oktober 2009

Gick väl så där...

Orkade inte skriva nått igår, har nog aldrig varit med om nått större misslyckande... 

Direkt när jag tog ut Pontii ur bilen förstod jag att det skulle gå åt helvete... vilket eskalerade i att jag blev mer nerövs, vilket nog Pontii kände. Hans förväntningar på vad som skulle hända var skyhöga. Så han bara skällde, gnällde, ylade, hoppade och nafsade i typ tio minuter... Så vi gick in igen och pratade lite till. Så det slutade med att jag fick avbryta testet och åka hem och träna och sen höra av mig igen. Vilket var jättesnällt. För med en sån stressad hund hade jag aldrig blivit godkänd. Så det kändes väl inte så jättekul. Men nu jävlar ska det tränas på att få en lugn hund! Fick lite matnyttiga råd som jag ska använda mig av! 

Nej nu lär jag göra mig iordning och sticka till dansstudion. Vi har dansbutiken från Göteborg här så det ska säljas lite dansskor och danskläder idag. Helst hade man ju velat vara hemma och ligga under filten hela dagen. Vädret är ju toppen för en sådan dag, men inte fan är det kul med sånt här väder! Regn, rusk och jävligt blåsigt! Hua! 

Var till Rättvik igår förresten med Sussi. Fick en heldag med henne igår. Var skitkul att umgås lite. Söta Elias fick följa med på marknaden och han verkade tycka det var himla roligt. Han satt tyst mest hela tiden med stora uppspärrade ögon! =) Fyndade iaf strumpor så klart, en ny plånbok, klistermärke till bilen (border collie), en sjal och en hängare som ser ut som en hundben med målade tassar på som man kan hänga upp koppel och sånt på. Kom just på att jag har en godisrem sen igår som jag inte ätit upp... Gött! Jag och Sussi avslutade iaf dagen när våra fingrar höll på att förfrysa och vi var kalla in till benet... Men TACK  så jättemycket Sussi för att du var med och stöttade mig igår. Det var toppen! 

Nej nu måste ja verkligen göra mig iordning! 

Bye

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej! Jag var jättenyfiken på hur det gick för er igår men förstod att det kanske inte gått super eftersom du inte skrev nåt då. Hoppas det går bättre nästa gång! Sen tänkte jag säga att jag har en dansdräkt här hemma. Ni har ju redan haft försäljning men vill någon köpa så vet du var det finns en, tror det är strl L? /Malin

Sussi sa...

tack själv snygging :)
Hade en toppendag igår trots kylan, en damphund och hosta :)

Puss puss!