lördag 24 oktober 2009

Effektiv!

Tänk vad effektiv man kan vara när man väl lägger manken till... något jag kan ha svårt med emellanåt. Men idag så har jag grejat och donat så det står härliga till! 

1. Började dagen med en promenad till päronen. Tog en omväg så det skulle bli lite längre, var in i skogen en vända. Tog pappas bil från dom och åkte hem. 

2. Skruvade av benen på mitt gamla vardagsrumsbord som skulle till tippen, käkade frukost, fick hjälp av Erika att lyfta i bordet i bilen. (Fick lov att använda pappas bil till detta, eftersom jag har grindar numera i min kombi så bordet skulle aldrig gå in)

3. Slängde även i pantflaskor, konservburkar och plast som skulle till miljöstationen, något jag samlat på mig och blivit ganska mycket... 

4. Åkte till tippen, slängde av bordet och det andra. Åkte sen vidare till Ica och pantade. 

5. Satte upp den där hängaren jag köpte på Rättviks marknad plus ett nyckelskåp, så nu finns det lite mer plats på hatthyllan för kläder nu när nycklar och koppel mm är flyttat därifrån. Hängde också upp två tavlor i hallen. 

6. Städade ur lilla rummet nu när vardagsrumsbordet var borta därifrån. Så nu ligger det ett antal svarta säckar med "dans i sommarnatten" lakan i bilen som ska ner i källaren i dansstudion. (Jag vet att jag pratat om dessa lakan tidigare, och ja... dom har inte kommit härifrån förrens nu... Men guuuuud va skönt!)

7. Städade resten av lägenheten, så nu är det fint här igen! =)

8. Nu återstår att hänga tvätten som jag slängde i tidigare idag. Sen blir det promenad med vovvarna i skogen igen. Och denna gång följer Sanna med! 

Så resten av kvällen består av tacopaj, godis och popcorn och en bra film förhoppningsvis med trevligt sällskap! 

Imorgon kommer Annas snälla kusin och ska sova kvar här till på måndag. Åker med jobbet till stockholm och hon ska passa Funky. Pontii får åka hem till farfar och hålla han sällskap till på tisdag. Han kommer att bli så bortskämd där! =) Päronen åkte till Tyskland imorse, ska hälsa på bror, så jag blev utan hundvakt! Attans! 

Nej nu blir det tvätten! 

Kram! 

Inga kommentarer: