onsdag 14 oktober 2009

På bättringsvägen!

Idag kan jag äntligen ta en ton! Helt ljuvligt att kunna börja prata igen! Så nu kan jag börja jobba igen, men det blir lugna gatan för min del... Vill inte ha en till helg utan röst! Så nu får eleverna vara tysta så jag slipper höja rösten! Ha ha! 

Märker att man hinner med en del saker när man är hemma och är sjuk... Första och andra dagen kan vara ganska skön att ta det lugnt på. Men sen börjar man bli lite smått rastlös... Så i måndags storstäda jag lägenheten och var klar innan tolv! Och då hade jag hunnit med ca en timmes promenad och frukost på det! 

Igår uträttade jag lite ärenden och var hos Therese och käkade mat, hon bjöd även på mat på måndagen! Tack Therese för att du tar hand om en sjuk Jenny och lagar mat åt henne! =) När jag kom hem från henne tog jag en liten kissrunda med vovvarna. Slängde med mig kameran och gick till minnestugorna och fotade lite. Var så himla fint väder så jag kunde inte motstå! Är så ljuvligt fint och utsikten är helt underbar! Kan man få finare bakgrund till bilder eller??






Idag har jag tagit hand om uteplatsen. Lite sorgligt ändå att det är dags att städa undan sommarmöblerna... För nu är det bara att inse att vintern är på gång! Hörde att det var sagt att det skulle komma snö på fredag! Och jag har inte bytt till vinterdäck... hur ska det gå?? Aja... få bli ett senare problem, ska byta nästa fredag så snön får hålla sig borta ett tag till! Medan jag städade höll hundarna sig sysselsatta med varandra och efter jag städat stod jag bara och tittade på dom. Det värmer i hjärtat och se hur kul dom har tillsammans! Dom leker så fort man släpper ut dom på bakgården och det går i ett! 

När jag var klar med det var det ju dags för lunch... men eftersom jag blivit bjuden på mat hos mor och far i helgen och av Tette på  måndag och tisdag så har man liksom kommit av sig lite med att laga mat! Så jag stod länge och funderade på hur jag skulle göra... Macka och youghurt eller laga mat... Och faktiskt så tog jag tag i matlagningen! Det blev korvgryta och när jag kom igång med den så kom jag på att jag faktiskt kan göra en lasagne medan jag ändå håller på! Så nu har jag matlådor iaf, så det känns riktigt skönt! Så nu är jag på gång igen med maten. Har varit lite dåligt med det när jag varit sjuk, tappar liksom aptiten och då blire annat skräp som åker ner istället. Men nu är jag tillbaka! =)

Har hunnit med att åka till skogen med vovvarna nu också, har inte varit i skogen sen jag blev sjuk, känns inte riktigt schysst att släppa lös hundar i skogen som man inte kan ropa på utan röst, men nu kan jag ropa iaf så det blev en promenix där. Så nu är det bara soffligg som gäller resten av kvällen... Ska äta lite lasagne och bara invänta Greys! 

Tack och hej från en talande tjej! 

Inga kommentarer: