fredag 23 oktober 2009

Funky 7 månader!

Ja idag är det 23 oktober och med det menas att Funky fyllt hela 7 månader... Jag vet... måste jag verkligen uppdatera detta varje månad i bloggen? Ja... faktiskt! Jag tycker det är roligt att se hur hon växer och utvecklas... Men denna gång kommer det inga nytagna foton, vädret är ju kasst! Är inge kul att fota då. Så det får bli när solen visar sitt underbara ansikte igen! 

Idag har jag äntligen bytt däck på bilen, så nu kan snön komma och jag kan köra "säkert". Säkrare är väl egentligen det rätta ordet... för speciellt säkert är det ju inte trots vinterdäck! 

Så pengarna har rullat iväg idag, byte av däck (ja, jag åker och byter däck på en firma, för jag kan verkligen inte, plus att dom förvarar däcken där åt mig så dom behöver inte ligga och ta plats här hemma i mitt miniförråd!) Så det blev iaf en kostnad, plus att jag tankat bilen. Sen inhandlade jag ett hundtäcke åt Funky, ett sånt där som dom har på sig om det är kallt och ska ligga i bilen eller när det är ca 20 minus ute, då kan det vara bra att hålla dom varma även på promenaderna! Men tyvärr så blev det lite stort, men hon kanske fortfarande växer i det.

Skulle även inhandla detta kvinnliga måstet som heter mascara. Finns ju hur mycket olika mascaror att välja mellan, en hel djungel! Men snål som man är så fick det bli en av dom billigare. Den som jag har nu kostade 280 kronor! Shit asså. Köpte den sist på taxfree så då var den lite billigare. Men det var tyvärr för mycket för min kassa. Sen hittade jag också en penna som man kan måla fransk manikyr med. Testade lite snabbt på tumnageln innan jag stack iväg och jobba nu på eftermiddagen och den verkade funka skitbra! Så nu blir det att pilla med naglarna till idol så jag blir så där fin om naglarna! 

Nej nu duschen och sen på med pyjamasen, sen nagelfil och nagellack i högsta hugg! Här ska målas! =)

Inga kommentarer: