tisdag 5 augusti 2008

Stockholm, Dag 1

I söndags anlände jag och bror till Stockholm... efter mycket om och men hittade vi till Rebeccas place med "mycke" hjälp från GPS:n.... Är inte så mycket att lita på i alla väder kan jag säga...
Igår följde iaf Rebecca med mig på tunnelbana och buss så att jag skulle hitta till KTH där dansen skulle hålla till. Så igår genomförde jag två klasser för dom otroligt duktiga dansarna i Bounce.
Första lektionen var street med en kille som heter Joe. En riktigt rolig filur. Helt ok dansklass, man har ju lite svårt för stilen eftersom man inte är van med den. Men det gick väl ganska ok till slut. Nu gäller det bara att komma ihåg dansen till nästa gång man har han... få se hur det går.
Andra dansklassen var jazz för Jennie Widegren! Hon är så fruktansvärt duktigt! Vilket go det är i den tjejen. Hon körde stenhårt från första stund till slutminuten. Så det passet blev riktigt jobbigt! Och dansen hon körde var riktigt rolig!
Det negativa med dansklasserna är att det är otroligt mycket elever... Och en annan som inte vill stå längst fram har ju lite problem med att se vad läraren gör och säger... Så man flyttar sig fram och tilbaka för att se hur dom gör... Så idag kanske vi flyttar fram oss en snäpp...(det är två elever med från mitt jobb också)
Så idag blire att softa lite innan jag ska sticka iväg till nästa två danspass! Kommer inte ihåg vilka jag hade idag, men det ser jag när jag kommer dit! Ska bli intressant se va som bjuds på idag! =)
Ha de gött!

Inga kommentarer: