tisdag 26 april 2011

Effektiv!

Tänk va effektiv man kan vara ibland, bara man lägger manken till! Jag är väldigt seg att komma igång, men när jag väl sätter igång så brukar det inte finnas nån hejd på mig! Så tänk om man kunde sätta igång lite oftare så slapp det bli så skitigt så att man till slut känner att nu MÅSTE jag verkligen städa!

I söndags var vi och tränade lite agility, vi var ett gäng från klubben. Himla trevligt att umgås tillsammans sådär och peppa varann i träningen! Efter det drog jag iväg på en mil promenad i skogen. Var himla skönt! Sen när jag kom hem, det var då effektiviteten kom igång. Jag började sätta ihop byrån (hyllan gjorde jag redan på lördagen), det tog lite tid och jag var verkligen jättenogrann. Men tror ni inte att det iaf blir nått knas så att en låda fastna i byrån! Efter mycket om och men så låter jag det vara, för jag orkade verkligen inte bråka med den...

På måndagen drog jag iväg till Falun och skulle besikta bilen! Hade bytt ut avgasröret plus ljuddämpare, bytt bilbältet och kollat alla lampor. Men när jag kommer dit så blir jag underkänd för att bromsbelägget ligger på så hjulet inte rullar lätt, plus att handbromsen också låg på. Så nu har jag bokat tid och ska fixa det så jag kan få en godkänd bil! Sen resten av dagen satt jag hemma hos Lena och var på tävlingsledar utbildning.

Idag tog jag tag i milen i skogen för första gången. Är ca 3 långa uppförsbackar och liiiiite mer kuperat än på vägen, men det gick ganska ok ändå! Jag är inte missnöjd! =) Jag började förbereda min stora rensning igår med att sätta upp gardiner, tvätta, fixa byrålådan, föra över kläderna till byrålådan, städa i garderoben i garderoben (har en walk in closet), så lite kläder blev bortröstade, hihi. Så idag när jag kom hem så satte jag igång med städningen. Slängde in sånt som skulle till tippen i bilen och verkligen storstädade! Så nu känns lägenheten fräsch igen, och mitt gästrum kan återigen användas som gästrum! Nu står det inte massa skräp! Så den här helgen känner jag mig nöjd med mig själv! Jag har hunnit träna och göra nyttiga saker!

Nån dag här framöver så ska busken bort som står på min lilla "tomt". Den är bara i vägen ändå! Ska bara få grannen att hjälpa mig! =) Sen har jag väl gjort nog den här ledigheten? Just ja... låg och fundera på att jag skulle ta tag i fönsterna... dom skulle behöva göras rena... hm... Ja få se vilken dag det blir. Tänkte jag skulle få njuta riktigt av att ha lov också...

Ha en skön dag!

Bye!

Inga kommentarer: