lördag 23 april 2011

Ikea och tappad nyckel...

Igår for jag med mor och bror till Ikea. Jag vet... sätta sig i en bil när det är så fint väder! Men man lär ju passa på när tillfälle erbjuds så där!

Jag blev 1000 kronor fattigare, men fick iaf en fin byrå till min garderob! Den andra håller på att falla sönder, så den här behövdes verkligen. Sen blev det självklart doftljus, det är bara ett måste! Sen lite annat smått och gott. Men jag åkte iaf därifrån, nöjd över min inköp!

Sen på kvällen blev det grillat hos bror. Det var vi och Jonas, kanske inte den största ansamlingen men trevligt hade vi! Dom körde ett dopp i poolen på kvällen och jag satt och mumsade på grönsaker och dipp! Götta!

Imorse bestämde jag mig för att ta en skogspromenad på ett annat ställe än jag brukar. Mer åt Mojeberget. Man kan gå under ledningarna upp till en skoterstuga, tänkte jag skulle få lite backträning. Men det var så blött där så jag fick lov att vända. Så jag tog lite andra vändor där. Så efter 8 km kommer jag tillbaka till bilen och inser att jag tappat nyckeln nånstans. Och vart var inte lätt att finna ut, för jag hade gått på en massa olika vägar... Så det var bara att börja beta av... Men när jag gått ytterligare några km kände jag att jag inte orka nå mer. Då hade jag en väg kvar att leta på. Så pappa fick komma med min extra nyckel så jag åkte jag hem.

Efter påsklunchen stack jag hem och tog cykeln och cyklade tillbaka till vägarna jag gått och gav mig på den sista vägen. Och den var ganska brant uppför. Men jag letade hela vägen upp till dit jag vänt och gått tillbaka, utan resutat. Så jag tar cykeln och ska till och börja cykla neråt igen, DÅ SER JAG DEN!!!! Vilken underbar känsla! Blev helt överlycklig, kände att jag inte hade lust att lägga ut pengar på en ny nyckel. Så det var bara att cykla hem igen! Så nu sitter jag hemma och funderar på vad jag ska göra härnäst. Är egentligen ganska trött, men skulle gärna vilja skruva ihop byrån... Men ska man göra sånt en lördagkväll? Påskafton?

Äh vi får se vad jag hittar på. Hundarna är iaf ganska döda, så nån långpromenad på kvällen behöver jag inte ta, då jag säkert gick ca 1,5 mil imorse, och då har väl dom gått det dubbla antar jag...

Ha en skön påsk! =)

Inga kommentarer: