söndag 17 april 2011

Oj vilken helg...

Ja full rulle det är tydligen min melodi, femte helgen nu som jag är uppbokad på något. Och den här helgen har verkligen var hektisk! Inte direkt planerat så, men det bara blev så.

I helgen har jag jobbat förmiddag, så jag slutade 15.00 både lördag och söndag. Men på lördagen var jag bara hem och hämtade hundarna för att sen dra till Rättvik och träffa en gammal kompis ifrån mellanstadiet typ... Hennes mormor och morfar hade sommarstuga där farfar har sin. Så vi umgicks iaf en hel sommar där, säkert nån mer sommar också. Har lite svårt med minnet där. Men hur som helst, vi kommer ihåg varann väl iaf! Hittade henne på FB för lite mer än ett år sen. Så nu till helgen var hon uppe i Rättvik med jobbet så jag passade på att träffa henne. Blev en trevlig stund i solen med lite komma ikapp snack innan hon fick lov att återgå till jobbet. Efter det drog jag iväg till brukshundsklubben och rev av ett agilitypass på lite mer än en timme. Gick riktigt bra! =)

På vägen hem blir jag hembjuden till mor och far på middag. Så jag åker dit, slänger mig ut i skogen på en promenad innan maten och sen avnjuter årets första grillning, för mig iaf. Strax efter nio parkerar jag återigen i min soffa, men för att ganska snabbt förflytta mig till sängen.

En kvart innan klockan ringer vaknade jag imorse. Och då stod klockan på 06.00! Måste vara nått allvarligt fel på mig! Så jag slängde på mig kläderna och tog en powerwalk med hundarna på ca 40 min. Och sen var det bara att dra till jobbet!

Ca två timmar efter vi öppnat blir det svart i butiken och allt bara stängs ner. Strömavbrott! Alla kunder ut, och stänga igen dörrarna. En timme senare kommer strömmen tillbaka och vi kunde fortsätta jobba som vanligt. Detta var pga av en transformator som brunnit, den slog ut strömmen för hela hjultorget i Insjön.

Så fort jag parkerade hemma så började jag städa ur bilen. En riktigt vårstädning! Och det behövdes kan jag lova! Efter en hel vinter behövdes den verkligen städas ur. Grus och hundhår överallt! Men nu är den ren och fräsh! Besikting imorrn, så nu slipper man iaf skämmas för en skitig bil! =) Blev även lite vårstädning ute innan jag gav upp med städning för dagen. Men jag hann med att ta min första springtur i skogen också! Riktigt skönt! Men det känns att man "latat" sig lite med att springa på vägarna. Men nu blir det ändring på det! =)

Så nu sitter jag här i soffan och ska snart tänka på refrängen. Mycke som händer imorrn med. Jobb, tvätta bilen, byte av bilbälte, promenad, besiktning av bil och sen jobb igen! Håll i hatten för nu kör vi! Ha ha! Fast bara fram till torsdag, sen är det looooov!!! =)

Hej hopp!

Inga kommentarer: