fredag 8 april 2011

Första agilityträningen utomhus! =)

Japp, idag efter jobbet så skynda jag hem, slängde på mig löparkläderna och tog en 7,5 km runda. Hade planerat att försöka hinna sticka iväg till Floda och träna lite agility idag innan jag började jobba igen vid fyra. Men jag ville ju inte missa min löprunda så jag förbättrade faktiskt tiden med 2 minuter pga att jag var lite stressad. Så stress är inte alltid negativt! Ha ha!

Väl hemma blev det det duschen och slänga i mig lite mat. Min goda soppa stod på menyn idag. Sen vid tolvtiden drog jag iväg mot årets första utomhus träning i agility! Kändes himla nice att få köra ute igen! Ska ju tävla i helgen med Funky igen, och hon har inte sett några hinder sen förra tävlingen, så jag kände jag fick lov att åka och träna lite idag. Annars hade hon exploderat imorrn! Ha ha! Så nu hoppas jag att jag har en lite mindre i gasen hund imorrn! (Tvivlar på det, men iaf)

Tränade ungefär en timme, sen drog jag hem till Annelie en sväng. Det blåste ju så mycket så det var inge kul att träna iaf. Men vi hann köra lite hinder och slalom iaf. Så jag passade på att stanna till hos Annelie på vägen hem. Vi hinner ju knappt träffa varann, så det var himla trevligt att få träffa min kära vän igen! Och hennes underbara lilla Emma som bara växer och växer! Och dessutom hade fått sin första cykel! Helt otroligt att hon är så stor att hon ska börja cykla nu! Skrämmande!

Nu sitter jag här och inväntar att tiden ska gå, ska åka till jobbet och avverka dom två sista lektionerna innan helgen. Sen blir det tacokväll hos Lena, fyra hundmänniskor ska ladda inför tävling imorrn!

Nej nu lär jag byta om och börja dra mig mot studion!

Ha en trevlig helg!

Bye!

Inga kommentarer: