söndag 27 september 2009

Vintern...

Idag när jag var ute och gick på kvällskvisten började jag tänka på vintern och förvånade mig mig själv med att komma på att jag faktiskt längtar! Jag längtar till den där bitande kylan, knastret under fötterna när man går, den friska sköna luften och solen som reflekteras mot snön på dagen... Om vi nu får någon sån vinter... Blir det sån där slaskvinter så kan det lika gärna vara! 

Tänker också tillbaka på mellandagarna förra året när jag var uppe i Sveg med Marie. Det var fruktansvärt kallt men åh så underbart att bo ute i huset i skogen. Varje kväll när man tog kvällspromenixen så gick vi och kollade upp mot himlen och bara njöt av alla stjärnor man såg, man ser dom så klart och dom är så många! Ibland när man tittade upp så tappade man riktningen och kunde hamna i diket! Sitta inne i huset och lyssna till brasan i kaminen när man ska sova, åka skoter och snowboard... Hoppas vi kan göra en sådan tripp i år också! =)





Om jag ska återgå till verkligheten igen då. Helgen har varit väldigt jobbig... Jobbade förmiddag både lördag och söndag, plus att jag var ut på Hela huset gungar. Kom dock hem vid ett och somnade vid halv två så det blev inte så jätte få timmar att sova, och jag var inte så trött som jag trodde jag skulle vara. Husgunget var helt ok, strosade mest runt och pratade med folk, dansgolven var packade och då blir jag negativ till att dansa... För hur kul är det att dansa på mindre än en halvemeters radie och hålla armarna så tätt intill kroppen så man inte ska slå nån? Men trevliga människor att umgås med lyfte hela kvällen! Så tack till er som jag var där med och till dom jag träffade! 

Nej nu blir det att poppa mina popcorn som jag har hållit mig till att äta en gång i veckan hitills! =)

Suzzie hoppas du hade trevligt på valppartyt, hade ju velat vara där jag också. Hade ju varit skittrevligt! =)




Tack och hej! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jenny, det vart inget valpparty, kom annat i vägen =( Men nästa gång, då jäklar SKA vi dit!!

Lät lite mysigt med vintern ändå...! =)

Kramar/ Suzzie

Sussi sa...

hihi, vilka fina bilder.

Kram kram!