söndag 20 september 2009

Helgen som var...

Ja nu har ännu en helg gått och jag undrar alltid vart den tog vägen??? I fredags stack jag direkt från jobbet som slutade klockan sex till Åkerblads i Tällberg för en ledarutvecklingskurs som jag tar ifall jag skulle vilja bli agilityinstruktör i framtiden. Då måste man ha den här utbildningen först. Jättenice att bo på hotell en natt, få äta gott, sova gott och diskutera ledarskap. Något jag även har användning för i mitt jobb som danslärare. 

När jag kom hem på lördagen la jag mig i soffan och tog en liten tupplur för att sen bli sugen på att sticka till agilityplan och träna lite. Så jag pratar med Suzzie från valpkursen och hör om hon vill joina mig där. Och det ville hon! Så klockan sex hamnade jag där och tränade vovvarna. Och det gick superbra! Pontii börjar bli så duktig och Funky flyger numera över balanshindrerna! Inte vippbrädan än dock, för den är lite läskig fortfarande så jag får ta det lilla lugna med den. Testade också att träna Suzzies amstaff. Gick relativt bra. Hoppa var han inge sugen på, balansen gick jättebra till slut och tunneln var jätteläskig i början men då drog jag ihop den så den inte blev så lång o sen utökade den eftersom, och då gick det bra! Så vi får fortsätta försöka med han, jag ger mig inte! =)

När jag sedan var klar där ringde min kära mor och fråga om jag skulle ha mat, självklart sticker man dit då! Så det blev lövbiff och potatismos och lite jordgubbspaj till efterrätt! Mumma! 

Idag vaknade jag klockan nio för första gången på länge, behövde nog sova antar jag. Tog en kortis promenix med vovvarna för att sen sticka ut i skogen och träffa ett gammalt ex och hans tjej med deras schäfer-collie blandning. Jäklar va fin han var! 47 kg han hund på 13 månader, men inte alls tjock! Verkligen superfin hund! Ska fota han nästa gång och lägga upp här. Det gick iaf jättebra med alla tre hundar tillsammans och dom verkade ha skitkul! Så det blir nog fler gånger dom träffas! 

Efter att jag kom hem har jag legat i soffan resten av dagen. Grannen Erika kom över med en äpple/päron paj så vi fikade lite tillsammans. Riktigt gott! "Män som hatar kvinnor" har snurrat runt i DVD-spelaren, förbannat bra film! Så nu ska jag försöka se nästa film i serien också. 

Nu har jag avklarat en promenix till med vovvarna och nu blir det soffläge igen tills det blir sängdags och ny jobbvecka. Har ju levt lite gott i helgen så imorrn blir det som förra veckan varit, nyttig och kontrollerat! Ha ha ha! Och det känns bara bra! 

Ska faktiskt unna mig lite popcorn ikväll också, har ju varit utan popcorn hur länge som helst nu känns det som... käkade senast förra tisdagen, så snart två veckor sen, VÄLDIGT ovanligt för att vara mig! 

Ha en fortsatt skön söndag! Kram och hej! 

Inga kommentarer: