onsdag 16 september 2009

Galna hundar!

Har man rabiessmittade hundar så har man... hahaha... Man kan ju nästan tro det när man ser den här bilden iaf! Man kan ju inte bli mer än rädd! =)



Har kämpat lite för att få några fina kort på hundarna tillsammans och jag tror att jag lyckades lite idag iaf. Tog med dom ut på gården för att träna att stanna på baksidan... Pontii har lärt Funky att springa upp till grannen och käka kattmat... Gick jättebra ganska länge, t om när grannpojken hade två kompisar hemma och dom spelade fotboll på baksidan. Men sen sprang Pontii dit och skulle vara med, lockelsen blev för stor, och till sin stora glädje visade det sig att dom satt och fikade med bullar. Så Pontii snor en bullbit av en liten typ 2 - åring, rätt ur handen! Som tur var så var inte ungen rädd av sig utan bara skrattade. Sen bar det iväg upp på framsidan och till kattmaten... suck.... 




Fick höra av Lena idag om en som hon känner som blev biten av en hund på en tävling. Så hon mailade han för att höra hur det gått till och vad som hänt efter det. Så han mailade tillbaka och berättade det här:

Han hade gått förbi agilityplan med sin son. Hade planen på ena sidan och tälten där folk sitter med sina hundar på andra sidan. Helt plötsligt känner han ett nyp i baksidan låret och tänker att det är ett barn, men när han vänder sig om är det en bodercollie som bitit han och bitit hål i byxan. Så han anmäler hunden just för att det var oprovocerat och att det lika gärna kunde varit sonen som blivit biten, vilket gjorde han lite skraj. 

Detta hände i juni och nu har han fått brev från SKK där han får rapporterat att hunden genomgått ett test och klarat det, plus att denna Brith som jag bråkat med skriver "en gång är ingen gång, men händer det igen så blir det andra åtgärder... "

Alltså kan man bli mer förbannad eller? Hunden var antagligen inte i en stressad situation som gjorde att det slog över och bet till, den bet en människa bakifrån oprovocerat som jag fattat det, det fanns ingen hund i närheten som den kunde ha reagerat på som gjorde att den bet människan i baklåret...  En helt annan situation än den jag och Pontii hade med skillnaden att det var hunden han skulle bit i första hand... och JAG VET det är inte någon ursäkt, bara en förklaring! Och vi stod vid starten och skulle in och köra, dvs stressad situation... Men här finns det inte något som heter en gång är ingen gång tydligen.... Satans jävla SKK! Ursäkta språket! 

Men nu står vi inför ett nytt test iaf och nu ska det fan i mig bli godkänt! Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till! 

Nu ska jag slappna av, inte tänka nå mer på det och bara njuta av en tv kväll i soffan, vilket var ett tag sen nu... 

Tack o hej! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart som fan att ni klarar testet!!! Vi håller på er!!

Kram/ Suzzie