tisdag 15 september 2009

Soldag = städdag

Det slår fan aldrig fel! Dom dagar jag bestämmer mig för att städa så skiner solen som aldrig förr! Och det är ju faktiskt så att jag inte har så mycket tid att välja städa på, så jag måste bestämma mig för en dag och då blev det idag, sol eller inte. Men nu är det storstädat, golven torkade t om. Så himla skönt! Så nu ska jag softa lite innan jag sticker iväg på agilityträning och valpkurs! 

Funky ska busa med en av deltagarna innan idag, hon gjorde det sist också... Lite storleksskillnad är det på dom kan man väl säga... han är en månad mindre än henne ungefär (tror jag) och väger redan runt 22 kilo! Det är en dogo canario (hoppas jag skrev rätt nu... ) och är en mastiffliknande vovve. Jättefin! Helt underbar!  Han heter Ares! Så det blir nog en riktigt trevlig kväll ikväll. Får hoppas Funky sköter sig lika bra på kursen ikväll som de andra gångerna! 

Nej nu lär jag vila mig innan jag ska åka iväg... är lite småtrött nu efter allt städande... 

Tack o hej! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skrev så rätt så rätt =) Tråkigt bara att den äkta amstaffen skrämde slag på lilla Funky, dumma hund! Å det är rätt kul me storleksskillnaden på Funky och Ares, hon är smärt och smidig och han är stor och klumpig, hihi!

Kram/ Suzzie