tisdag 29 september 2009

På lördag då gäller det!!!

På lördag klockan tio ska Pontii omtestas! Håll tummarna för mig nu! Och för Pontii. Med tanke på hur han betedde sig på förra så borde det inte vara några problem, för nästan ett år har gått sen "incidenten" och han har bara på den tiden lugnat ner sig avsevärt! 

Lena kan tyvärr inte följa med mig dit, hon tävlar i Bollnäs då, men jag får med mig nån som är precis lika bra! Tack Sussi för att du följer med och stöttar mig! Ska filma hela testet också, kan vara bra att ha ifall det blir nå mer skit... Får hoppas jag inte får något negativt på film bara... hahaha... Men det finns ju redigeringsprogram! ;)

Var på sista valpkursen idag också. Gick jättebra även idag. Men agilityträningen innan gick nästan ännu bättre! Pontii var helt underbar att köra idag och Funky hon kan inte få nog av balanshindret och A-hindret. Så jävla goa hundar! Har satt in en bur i bilen nu så Funky inte ska äta upp min bil, så nu blev det inga olyckor... Jo en... hahaha... Jag, Suzzie och Per åkte iväg en bit in i skogen och skulle släppa valparna så dom fick springa av sig innan kursen... Så jag tog ut Funky och gick iväg med dom andra. Efter ett tag hör vi galopp språng efter oss, när vi vänder oss om kommer Pontii i full galopp! Tänkte inte på att Pontii kunde hoppa över buren och ut om grinden var öppen! Så han fick väl följa med då! =)




Vi hade också en racetävling i slutet på kursen idag. En inkallning så tog ledaren tid på hur snabbt dom kom. Var ganska säker på att Funky var bland dom snabbaste, tror att hon kom typ runt fjärde plats av sju... Men det var inte så stor skillnad i toppen! Så hon var jätteduktig! Bobo, en engelsk bulldog sprang på 34 sekunder, så jävla söt är han! Han hade inte bråttom kan man säga!  Funky och dom andra sprang på runt 5-7 sekunder... Lite skillnad! =)



Nej nu ska jag softa lite i soffan för att sen bege mig till den varma sköna sängen! 

Tack o hej! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jäkla hund och skrämma skiten ur en, haha! Satan alltså va skraj man blev innan man fatta att det var han! =)

Haha, ja Bobo är en sköning! Å Per viska, "Funky kommer vinna det här" så man vart lite förvånad det vart andra bullar! Men hon var en av de snabbaste ialla fall =)

Tack för en trevlig kväll och LYCKA TILL i helgen, Du måste berätta sen hur det går!!

Kramar/ Suzzie

Sussi sa...

Klart jag stöttar dig min bästase Jenny :)
Kram kram!