måndag 7 september 2009

Trött, men skönt trött!

Har haft min första helvetesmåndag... Och då menar jag inte att jag inte gillar det jag gör, utan att jag jobbar från åtta på morgonen till nio på kvällen... Var ledig litegrann mellan ett och fyra idag. Beror helt på hur kreativ jag är och fort det går att göra danserna för dagen. 

Imorse hade jag bara två elever i Leksand, eller egentligen sex av fjorton, men fyra var sjuka och kunde inte vara med. Så vi gick ner på gymmet istället. Kändes som att det inte fanns nån anledning att köra när det bara var två stycken. Sen stack jag till dansstudion direkt och gjorde dans för kvällen. 

Så nu är jag hemma, helt slut i kroppen. Har svettats som bara den och är trött som bara den i alla muskler. Är inte träning helt underbart? I love it! Kommer att sova gott inatt. Men träningsvärk väntas nog dom närmaste dagarna! 

Även om jag inte är speciellt lat när det gäller träning så har jag insett va fruktansvärt lat jag kan vara här hemma emellanåt. Det är nästan så jag blir förbannad på mig själv! Har tvättad tvätt liggandes som inte har hittat in till garderoben av sig själv, soppåsen är överfull och har inte hittat ut till soptunnan själv än. Gruset har inte blåst ut när jag öppnar dörrarna och mat är endast något man stoppar i munnen för att inte fortsätta vara hungrig! Jag måste verkligen skärpa mig! Detta är ju galet! Måste erkänna (varning till känsliga läsare) att jag duschade på fredagen och duschade nästa gång imorse... Så fruktansvärt illa! Men va fan, ibland måste man ha lite lortdagar också. Jag rörde mig ju endast utanför dörren för att promenera med hundarna, plocka lingon (fick för övrigt ihop lite mer än 4 hinkar på 2,5 timme med mamma) och för att käka mat hos mamma... Jag vet att det kan vara vidrigt, men jag har ju inte träffat nån annan än min mamm, och pappa på söndagen. Men det ska inte hända alltför ofta, alltså att det går så långt mellan duschningarna! Jag lovar! =)

Nej nu ska jag duscha av mig... igen... är alldeles för svettig för att lägga mig sängen. Sen blir det att läsa bok. Är inne på fjärde boken av Stephenie Meyer. Skitbra! Vill inte att den ska ta slut... Vad är det för idiotisk idé att avsluta serien efter fjärde boken? Hon borde fortsätta... 

Natti natti! 

Inga kommentarer: