onsdag 23 september 2009

LillMonstret halvåret idag!

Ja monster det är vad hon är! Igår när jag körde agility med Pontii så var hon kvar i bilen, där bak... När jag gick för att kolla till va hon gjorde så upptäckte jag att hon satt och tuggade på bilbältet i baksätet. Hon stack alltså ut huvudet mellan gallret och fönstret och fick tag på bilbältet. Så nu lär jag inhandla ett nytt bilbälte, för det lär ju inte gå igenom besiktningen... suck... 

Ja så här kan ett bilbälte se ut när monstret varit framme... 


Inte nog med det... hon har tuggat på väggen mot baksätet också... Men inte bara i min bil, utan även i pappas... Tror att det blir bur för den där damen numera... För annars har jag en bil som jag kan sälja delar från sen... 

Så här ser hålet ut... 


Men iaf, Lillmonstret fyller 6 månader idag... Och hon börjar verkligen bli vuxen nu... OBS! I kroppen... hahaha... För i huvudet är hon nog fortfarande lika mycket valp som alltid. Igår på valpkursen så övergav hon en påse köttbullar för en löst springande mellanpudelvalp som fått lite spel. Det var tydligare bättre än att försöka snika till sig en köttbulle... I övrigt på valpkursen igår så gick allt jättebra! Hon är jätteduktig när hon vill.... hihi... Tränade lite agility före också. Pontii fortsätter att glädja mig och Funky bara älskar balansen nu! Träffade också Suzzie och Per med Ares och Lyqz. Så vi gjorde ett nytt försök att träna amstaffen i agility, tog ett tag bara för han att komma ihåg att han faktiskt gjort detta för några dagar sen! =) Så himla kul att träffa och umgås med nya människor som brinner lika mycket som jag för hundarna! Och som är otroligt trevliga! =)

Bilder tagna idag, Funky 6 månader




Har varit ute i skogen idag och vandrat i detta underbara väder! I love it! Har numera långlina på Funky i skogen, eftersom hon har en förkärlek till människor och hundar, så då kan jag stampa på linan innan hon hinner sticka. Träffade på två människor idag och jag fick stopp på henne båda gångerna! Måste verkligen försöka dämpa det där... funkar ju inte att ha en socialt galen hund... hahaha! 



Nu till lite självskryt... sådant som man inte får göra här i Sverige... hihi... I nästan 20 år har min dröm varit att komma ner i spagat nån gång iaf! Och nu verkar drömmen snart vara sann! Har upptäckt att jag inte har så långt kvar nu, vilket gör mig oerhört glad och faktiskt stolt över mig själv att all min stretch för en gångs skull ger resultat! 

Och här är resultatet! =)


Tack och hej! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Igår på väg hem från kursen så sa jag till Per "Jag gillar faktiskt Jenny" och då svarar han "Det gör jag också, hon är bäst på hela kursen", det Du! =) Men å andra sidan, går ju inte att göra annat än å gilla en sån som Dig!

Kramar/ Suzzie

Sussi sa...

hahaha, busiga Funky.
Du får ta min bur om den passar in i bilen. Allt mitt är ditt ;)

Puss puss!

sara sa...

Hej Hej,
hittade hit via Suzzies blogg o ja har ju blivit lite förälskad i Funky, Enormt söt :)