fredag 3 oktober 2008

En hektisk dag!

Dagen började när klockan ringde klockan sex imorse... En kort promenad med Pontii sen frukost. Halv åtta stack jag till Borlänge för att lämna in bilen på service. Lämnade bilen och började traska innåt stan. Strosade runt lite med Pontii i stan i väntan på att Sussi skulle vakna och komma och hämta mig. Regnet strilade och det var rätt kyligt, men det var ju tur att man promenixade annars hade jag nog blivit genomkall! Ungefär halv nio ringde Sussi och sa att hon var klar att åka. Så jag promenerade vidare till Konsum i Forssa och blev upphämtad där av henne. Vi åkte då vidare till hundgården och släppte lös vovvarna så dom fick leka. När dom hade lekt färdigt och var leriga och nöjda stack vi först till Djuraffärn och inhandlade ett nytt halsband och en pipleksak till Pontii... Ångrar nästan redan att jag handlade den... Och sen blev det Kupolen för att inta lite fika. Riktigt gott var det!

Vid elva tiden stack vi ner till Nordsjö och kollade tapeter till mina sovrum. Bestämde mig för två fondväggar i vardera rum och sen vita tapeter i övrigt. Kommer nog att bli kanon. Tycker ändå att det är himla svårt att bestämma sig för nått som man ända ska trivas med i många år...

Vid halv ett kom äntligen mamma och hämtade upp mig så jag kunde ta mig hem till Gagnef igen. Släppte av mamma i Djurås som skulle till frissan och jag åkte vidare hem. När jag kom hem höll hantverkarna på för fullt med att lägga in golv i min hall, vilket verkligen blev superbra! Dom satt också upp min hatthylla, riktigt snälla killar det där!

Vid två åkte jag till Mockfjärd för att meddela vilka tapeter jag skulle ha och lämna igen tapetkatalogerna. Åkte lite snabbt in till Annelie och kollade in hennes nygjorda barnkammare. Riktigt fint hade det blivit! Fick lite fika där också innan jag åkte vidare. Hämtade upp mamma i Djurås vid tre och åkte tillbaka till Borlänge för att hämta bilen. Svängde även in på Elgiganten för att hämta min boxer som kommit tillbaka, eller jag fick en ny, så tydligen gick det inte att fixa den andra. Efter det var jag äntligen på väg hem! Men så klart så behövde ju Pontii en promenad till så det var bara att slänga på sig regnjackan och bege sig ut i regnet och rasta vovven.

Så nu är jag äntligen hemma i soffan, har intagit en kycklingsallad och ska resten av kvällen stanna i soffan! Jag blir helt slut av sånt här tempo! Antar att det finns hur många som helst som har sånt här till vardags att flänga runt överallt. Framförallt sånna som har barn. Barn som ska hämtas här och var och lämnas på olika aktiviter, saker som ska inhandlas mm. Men jag är inte van att flänga runt så mycke!

Det som var positivt med den här dagen var att jag fick en hel förmiddag med Sussi. Var himla kul att umgås med henne! Verkligen jättesnällt att ställa upp och vara min privata chafför när jag var utan bil! Och gumman klagar inte mycke trots att hon är 30 kg plus med lillkillen i magen! Fick lov att be om en stol på Nordsjö åt henne för att hon började få ont i benen. Tacka f-n för det!

Så idag har jag hunnit träffa båda mina gravida kompisar! Riktigt nice! På måndag kommer målaren också och ska börja med tapetseringen! Så nu kanske det snart blir klart! Kommer att bli så skönt! Trots att jag är en liten slarver emellanåt, så är det inte kul att leva så här!

Nej nu blire tv och ingenting mer den här dagen!

Tack och adjö!

1 kommentar:

Sussi sa...

hahaha!
Du är go du...
Love you!