fredag 17 oktober 2008

Äntligen helg!

Ååååh va nice med helg! Jobbar ju varannan helg, så dessa helger som jag är ledig känns helt underbara! Vad jag ska njuta! Behöver nog vila upp mig lite och kanske göra lite saker som jag inte hunnit med. Ett projekt jag har är att tvätta fönstren. Det är inte gjort sen jag flyttade in... Sista april 2007. Pinsamt värre... Men det återstår att se om det blir gjort...

Idag har jag bytt däck på bilen... lite tidigt kanske men det är gjort iaf, så nu behöver jag inte bry mig om första snön iaf och få panik över att sommardäcken sitter på. Jag kan lugnt åka runt på vägarna och le skadeglatt åt alla andra bilister som sitter fast i snön... Hahaha...

Hann med att träffa Sussi också, försöker alltid att träffa henne en sväng när jag är i stan. Blir så sällan annars. Nu väntar jag bara att hon ska klämma ut ungen snart! Hon börjar ju blir stor som ett hus, så han borde ju vilja komma ut snart! Jag börjar ju bli lika otålig som henne!

Har insett att jag har fem kompisar som är gravida, eller en har klämt ut sin i fredags. Men annars är det en som ska ha om ca en vecka, en i slutet på november, en i mars och en i april. Det bara kläcks ungar runt omkring mig! Men ååååh va glad jag är för deras skull. Hade nästan önskat på nått sätt att man var där också så man kunde joina dom i glädjeyran och snacka barn ihop. Men det får vänta ett tag till, egentligen har jag ingen brådska. Varför skynda på något sådant viktigt. Och dessutom saknas det en viktig del i det hela... En karl! Hahaha!!! Var ungefär som när mormor tyckte jag skulle sy upp en bröllopsklänning i thailand för typ 7 år sen. Jag svara henne att för det första så kan min kropp ändras åt båda håll innan jag står framför altaret och för det andra så kanske jag ska stå med nån där också. Var singel då precis som nu. Som sagt, ingen brådska!

Idag blev det även agility på eftermiddagen för att berätta om nått helt annat. Gick ganska bra, förutom att jag blir GALEN på Pontiis skällande när vi ska köra. Han skäller inte så mycke längre när vi kör, men däremellan när vi inte gör nått då står han och hoppar som en galning bredvid mig och bara skäller... Men kan ju bli galen för mindre liksom. Sen körde Lena Pontii ett varv runt banan, ett skall och inte ett bett fick hon... Hm... kan det bero på att hon är mer rutinerad och tydligare med kroppsspråk och kommandon... Jag får inbilla mig det... =)

Imorrn blire agility igen. Gillar verkligen min nya hobby (som ni kanske förstått), är hur kul som helst, och himla kul att se Pontii utvecklas... eller det är nog möjligtvis jag, för han är ju duktiga bara jag gör rätt!

Äh nog snackat om det. Jag ska iaf njuta av denna lediga helg och se framemot vecka 44 när höstlovet börjar!

Sov så gott, det ska ja göra! ;)

Inga kommentarer: