onsdag 8 oktober 2008

Sovrummen klara!

Idag var målaren här och började tapetsera! J-vlar vilken fart han hade! Där har vi en kille som kan jobba kan jag lova! Två sovrum på 8 timmar! Men guuuud va fint det blev! Så himla skönt att den delen är avklarad! Nu ska hantverkarna bara komma hit och sätta dit lister och lägga in golvet i lilla sovrummet. Sen är allt klart!

Mamma ringde idag och var inne i en affär och kollade in nya gardiner åt mig. Så nu har hon köpt gråa och vita panellängder. Nu fattas bara lila panellängder. Ska ha grått i lilla sovrummet (har en grå fondvägg där) och vita och lila panelgardiner i stora sovrummet (lila fondvägg därinne). Mamma är så snäll, och snabb på att fixa saker!

Tänkte jag skulle lägga upp bilder på alla rummen sen när allt är riktigt klart! Eventuellt kanske det blir en ny invigningsfest av min "nya" lägenhet senare när allt klart! Har väl tänkt att kök och vardagsrum ska målas om också, men det får verkligen bli ett senare projekt!

Nej nu ska jag dammsuga och ställa tillbaka lite möbler... Och sen bär det iväg till Rättvik och lite agility! Fun fun fun!

Kram kram!

Inga kommentarer: