tisdag 14 oktober 2008

Trött...

Hur kan man vara kroniskt trött som jag är? Om jag fick skulle jag sova 24 timmar om dygnet och ändå vara trött... Kanske det som är problemet... jag sover för mycket. Men jag kan helt enkelt inte låta bli att sova när ögonlocken börjar hänga, oavsett vilken tid på dygnet det är! Är det nått fel på mig eller är jag bara så här? Jag har varit och kollat mitt järnvärde i blodet, och det var fullt normalt, så det berodde inte på det heller. Mamma sa nån gång att både hon och mormor är som jag, att det kanske är nått genetiskt. Men kan verkligen trötthet gå i arv?

Min trötthet kan även gå ut över saker som jag borde göra. T ex idag hade jag tänkt att dammsuga lite och diska upp den faktiskt lilla disken som jag har för en gångs skull, men inget av det blev det. Det blev en liten tupplur i soffan istället. Och ändå har jag sovit mellan elva och åtta i natt... Typ 9 timmar.... Det känns helt sjukt och inte normalt. Kanske måste skärpa mig och göra saker så fort tröttheten sätter in, jobba mot det... Men det är så sköööööönt att sova! =) Hm, det är ju nästan som en drog... hahaha...

Nej nu lär ja sticka iväg och jobba, sen bär det iväg på agility igen. Tur man har nått som man orkar sticka iväg på iaf. Annars skulle jag bara ligga här hemma o sova tror jag... hahaha....

Tack o hej!

2 kommentarer:

Sussi sa...

Du kanske är lite deprimerad vännen. Första tecknet på depprision säger dom är trötthet och man orkar inte ta tag i saker. Är det så så är det nog bara att jobba emot det som hjälper.

Puss puss, love you!

ivaron sa...

Hejsan Gumms! Jag tror faktiskt att Sussi har en poäng! Fast å andra sidan har du ju varit så här trött ända sedan jag lärde känna dig. Trötthet kan säkert vara ärftligt.
kram kram