söndag 5 oktober 2008

Ännu en helg...

Ja ni läste ju om min hektiska fredag... Kan säga att lördagen blev nog inge bättre den heller...

Efter att jag varit ute och gått satte jag igång med storstädning. Eftersom hantverkarna har varit här och grejat med hallen så har det varit ganska skitigt... trots att jag har dammsugit nästan varje dag, och det är sant! Så jag tänkte att nu j-vlar ska det bli fint hemma!

Jag började med att plocka undan allt onödigt krafs i sovrummen eftersom målaren kommer imorgon. Så nu är sovrummen tomma förutom möblerna. Gardiner, blommor, tavlor och andra "lösa" saker är bortrensade. Sen var det dammtorkning, dammsugning och torka golv för hela slanten! Så nu är målaren välkommen att komma och skita ner han också... suck... Men jag fick ju fint iaf i två dagar!

När jag var klar med det stack jag till Insjön och hämtade Jonna, vi skulle servera på en 60-års fest. Annas mamma fyller år, och dom hade överraskningsfest för henne! Hon blev jätteglad och tårögd, så det var himla roligt. Hon var nog jättenöjd med kvällen!

När vi serverat klart stack jag och Jonna till Borlänge och jag vidare till Falun. Marits kille Adam fyllde 25 så han hade fest hemma hos dom. Det var mycke folk, och när jag kom dit var ju dom flesta väldigt i gasen så där var det inte lugnt jag kan ja säga! Vi hamnade iaf på Harrys i slutändan och det var väl helt ok. Kul att få komma ut lite, känns som att jag haft många helger uppbokade nu, så man har inte haft tid riktigt att vara social och träffa folk!

Kvart över tre var jag hemma för att slänga mig i sängen totalt utamattad! Men guuuuud va skönt det var att lägga sig i sängen. Nog för att jag alltid tycker det, men ibland är det extra mysigt. Jag sov ända till halv tolv imorse. Så idag har det varit lugna gatan! Har inte gjort många knop idag heller. Känns riktigt bra!

Nu äntligen kan jag alltså stryka typ hela listan med grejer som jag skrev för nån vecka sen. Kläderna har äntligen hamnat i garderoben, fast nu har jag ju tvättat mer, men jag ska försöka hålla efter lite bättre nu. Var t om duktig och hämtade kupévärmaren i bilen idag så jag har varm bil imorrn. Ser ut att bli lite kallt inatt.

Nej nu blire film och lite tilltugg! Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: